luni, 25 noiembrie 2013

COVRIGI DE CASA


 Deja ma gandesc la luna Decembrie,la toata zarva de acasa de prin preajma sarbatorilor care mie imi lipseste foarte mult.Incerc sa fac orice imi aminteste de gustul de acasa,mai ales in perioada asta,astfel imi alin dorul de casa.
Asadar,nu intamplator am ales reteta de covrigi de casa de pe blogul "Pofta buna ",pe care mi l-a incredintat Ioana,gazda provocarii secrete.
Am facut ceva modificari,sau mai bine zis am transformat-o intr-o reteta de post ,pentru ca tot suntem in postul Craciunului.

Ingrediente aluat :

  • 500 g faina (am folosit 400 g faina alba si 100 g faina integrala)
  • 280 g apa calda
  • 7 g drojdie uscata (un pliculet)
  • 1 lingurita de sare
  • 1 lingurita de zahar
  • 25-30 ml ulei
Pentru fiert covrigii :
  • 1 l apa
  • 2 linguri de bicarbonat de sodiu
Decor:
  • chimen,susan,seminte de in,mac,sare grunjoasa

Cernem faina intr-un bol mare si punem drojdia,sarea si zaharul.Adaugam incet ,incet apa calduta amestecata cu uleiul si framantam 10-15 minute aluatul obtinut.Il acoperim apoi si-l lasam sa creasca timp de 50-60 de minute,pana isi dubleaza volumul.


Dupa aceea facem un snur lung din aluat si-l taiem in 12-13 bucati,aproximativ egale.Din fiecare bucatica facem un snurulet,caruia ii dam forma de covrig-bretzel.Procedam asa pana terminam toate bucatile de aluat,apoi ii mai lasam la crescut un sfert de ora.


Intre timp ,punem pe foc o oala cu un litru de apa,iar cand a dat primul clocot adaugam bicarbonatul.Punem covrigii pe rand in apa,iar cand se ridica la suprafata ii scoatem cu o spumiera si-i punem in tava de copt.
Presaram pe ei sare mare,susan,mac,seminte de in,chimen,la alegere si -i coacem 25-30 de minute la 190-200 °C.

Mie imi plac cei cu chimen,usor calduti,dar sunt deliciosi si dupa ce s-au racit.Pofta buna!




8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Si eu o sa-i mai fac,in apropierea Craciunului ! :*

      Ștergere
  2. De cand tot zic ca fac covrigi in casa si nu am mai facut, da' musai sa fac si eu o portie, ca arata tare bine ! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  3. este prima data cand intru si vreau sa vad daca ma descurc! imi place ce descopar aici si sper sa pot si eu sa dau retete sau sfaturi in bucatarie pt.ca am o varsta!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Akm fac covrigei am sa scriu km mi-au iesit ....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai incercat reteta,abia astept sa-mi spui cum ti-au iesit! :)

      Ștergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...