miercuri, 27 februarie 2013

GOGOSI LA CUPTOR

 De mult timp vroiam sa incerc o reteta de gogosi la cuptor si iata ca Provocarea secreta,a carei gazda este Diana,mi-a dat ocazia ,prin blogul care mi-a revenit aceasta luna-Doi si un"sfert" la masa.
Sunt multumita de rezultat,au iesit niste gogosi pufoase si delicioase pe care le-am glazurat cu ciocolata si va recomand cu incredere sa le incercati,sunt minunate!

Ingrediente:

  • 600 g faina (plus pentru intins)
  • 35 g drojdie
  • 2 oua
  • 360 ml lapte
  • 75 g unt
  • 4 linguri de zahar (90 g )
  • o lingurita extract /esenta de vanilie
  • un vf de lingurita de sare
Glazura:
  • 100 g ciocolata amaruie
  • 50 g ciocolata alba
  • 5 linguri de lapte(3+2)
  • bombonele colorate
Am topit untul si zaharul in lapte ,apoi am turnat compozitia intr-un bol mare.Cand s-a mai racorit am pus drojdia si am lasat-o sa creasca 10 minute.Am adaugat ouale batute cu un praf de sare si esenta de vanilie,apoi am incoroprat faina cernuta,amestecand continuu cu un tel.
Am obtinut un aluat moale pe care l-am lasat sa creasca intr-un loc caldut,ferit de curenti de aer,pana si-a dublat volumul.

Am pus faina pe blatul de lucru si am rasturnat  aluatul.L-am mai framantat un pic cu putina faina si apoi  am intins o foaie cu grosimea de 1,5 cm.

Am decupat gogosile cu o cana iar cu un dop de plastic am facut si o gaura in mijloc.

Le-am asezat  in tavi tapetate cu hartie si am mai asteptat inca vreo 25 de minute sa creasca .


Am copt 25 de minute la 170 °C.
Le-am asezat pe un gratar si le-am pensulat cu ciocolata amaruie topita impreuna cu 3 linguri de lapte,apoi am decorat cu ciocolata alba(topita cu 2 linguri de lapte) si bombonele colorate de zahar.Minunate,pofta buna!



24 de comentarii:

  1. Mmm gogosi la cuptor...Sigur mi-ar placea foarte mult.Ti-au iesit grozave!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Imi place tocmai faptul ca nu sunt prajite in ulei!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Flory,ce se intampla? Vad ca nu mai apar la blogroll-ul tau

    RăspundeţiȘtergere
  4. Foarte bune gogosile , mai putin ulei mai sanatoase!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Am sa incerc si eu varianta la cuptor!! Au iesit de nota 10 !! Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Cat de frumoase sunt! Gustoase stiu ca sunt... :). Si poate un picut mai sanatoase pentru ca nu sunt prajite.

    Felicitari! Si multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Foarte frumoase sunt!!Imi vine sa musc si eu dintr-una :P

    RăspundeţiȘtergere
  8. Foarte frumoase le-ai facut! Imi pastrezi si mie una, te rog...

    RăspundeţiȘtergere
  9. Ce bine arata, imi vine sa intind mana ...cum nu se poate sa iau si eu una va trebui sa fac repejor, ca mor de pofta.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Dietetice nu-i asa Flory?
    Ce bine ca macar tu te gindesti la ,,sulueta" mea!Pup

    RăspundeţiȘtergere
  11. Delicioase!!!O primavara minunata iti doresc!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Imi ploua in gura... Arata absolut delicios!!!
    O primavara minunata!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Imi place teribil varianta ta de gogosi in cuptor. N-am mai facut de multa vreme pentru ca nu-mi place sa vad baia de ulei. Dar asa, sigur o sa le mai prepar. Iti doresc o primavara minunata!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Draga mea, am incercat si eu sa fac aceste gogosele saptamana trecuta. Aluatul a iesit super, pufos si gustos, dar prea departe de gustul de gogosi, dupa parerea mea. Poate mai degraba de pretzels (si in loc de ciocolata, ceva branza) :) In orice caz, reteta de aluat este foarte buna.
    Numai bine si succes la bucatareala!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Si eu vreau sa gust.... fara ulei.... nemaipomenite. O primavara linistita

    RăspundeţiȘtergere
  16. Nu am incercat niciodata sa le fac la cuptor , insa cu siguranta sunt extrem de delicioase !!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Minunate! Eu nu mananc nimic prajit, deci le trec pe lista ;-)

    RăspundeţiȘtergere
  18. Au iesit foarte bune. Sigur mai fac si altadata, cat de curand.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au placut!Multumesc si te mai astept pe aici! :)

      Ștergere
  19. nu pot intinde aluatul... se lipeste de facalet:(

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...