vineri, 23 noiembrie 2012

CORNULETE CU UNTURA

  Nu-mi amintesc exact de cand n-am mai mancat cornuletele astea moi,pufoase,foietate si fragede cu untura,dar stiu sigur ca gustul lor minunat mi-a ramas bine intiparit in minte.Motivele au fost destule,unul dintre ele era ca nu gaseam sub nici o forma sa cumpar untura si nici magiunul asta grozav de prune nu-l aveam.
Dar din fericire am doua verisoare foarte darnice care mi-au daruit bunatati de acasa iar eu mi-am facut pofta de cornulete fragede cu untura la care visam de multa vreme.
Asadar ,Dana si Geanina,va multumesc frumos!

Ingrediente:
  • 360 g smantana slaba 12% grasime (sau iaurt)
  • 350 g untura de porc
  • 2 lingurite de zahar
  • 20 g drojdie proaspata
  • 1/4 lingurita sare
  • 1 esenta de vanilie
  • 550-600 g faina
Pentru umplut:
  • magiun de prune
  • rahat
Decor: zahar pudra vanilat

Intr-un castron punem smantana si adaugam zaharul si drojdia sfaramitata.Amestecam pana se dizolva drojdia ,adaugam si untura netopita,sarea,esenta si apoi incorporam faina pe care o punem treptat .Framantam pana obtinem un aluat omogen, il infasuram intr-o folie alimentara si-l punem la  frigider minim doua ore.Cu cat aluatul sta mai mult la frigider cu atat cornuletele vor fi mai fragede.Eu am copt jumatate dupa cateva ore si cealalta jumatate a doua zi si au fost mult mai bune.
Impartim aluatul in patru si intindem dreptunghiuri pe care le taiem in patratele de 6-7 cm si punem in mijlocul lor cate o lingurita de magiun.Acoperim magiunul cu un colt si inchidem cu coltul opus,asa ca in imaginile de mai jos.
Sau daca preferati altfel,intindeti cercuri ,taiati-le cu ruleta,apoi puneti cate o bucatica de rahat si apoi rulati .
Coacem 15-20 de minute la 180 °C,pana se rumenesc usor.Cand s-au racit presaram deasupra zahar pudra si servim cu mare pofta .D!



35 de comentarii:

  1. buna iuliana, foarte apetisante cornuletele tale!!!
    stiam eu ca untura e buna pentru prajituri, de fapt se vede ca is croccante si gustoase ;)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Vica !
      Da ,untura e buna in ptajituri,da o fragezime aparte!Pup!

      Ștergere
  2. Astea sunt din coppilaria noastra. Sunt delicioase si-s asa de dragalase parca ar fi dintr-o poveste.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa ,imi era tare dor de gustul lor minunat!Multumesc Dana,te pup!

      Ștergere
  3. Și mie îmi făcea mama de sărbători. Știu că-s bune rău!!!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Foarte bune, trebuie sa le refac si eu de sarbatori.

    RăspundeţiȘtergere
  5. Mmm, stiu ca sunt tare fragede si delicioase!!!Yummy!Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  6. bune rau, dar si frumoase! te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Foarte aratoase cornuletele!!Week-end placut!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Delicioase!!!! Fur si eu cateva..

    RăspundeţiȘtergere
  9. Superbe, si eu vreau sa fac de sarbatori!! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  10. Asta da! Cornuletele astea sunt cornuletele copilariei mele :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Evident si mie mi-au marcat copilaria! :D

      Ștergere
  11. Cred ca au iesit foarte fragede de la untura. Si mama mea numai asa le facea:)

    RăspundeţiȘtergere
  12. cat sunt de frumusele... delicioase sunt sigura ca sunt, asa ca le voi face si cat de curand. PUP!!!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Arata tare bune si delicioase dar eu nu nu gasesc untura:( de porc.Ma duc sa-mi caut slanina pt topit :).

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana la urma te descurci tu,important e sa-ti faci pofta!:*

      Ștergere
  14. N-am incercat cornulete de foarte multa vreme. Multumesc pentru reteta. Cred ca sunt urmatoarele pe lista in bucatarie

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti place reteta mea si sper s-o incerci,vei fi foarte multumit de rezultat!Cu drag!

      Ștergere
  15. Sunt preferatele mele astea cu untura pentru ca ies foarte fragede..Bravoooo!!!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Le-am facut pentru Craciun si au fost foarte bune.Elena

    RăspundeţiȘtergere
  17. Si eu le-am incercat la Craciun, dar cred ca le-am cam ars. Au iesit bine oricum, de Paste incerc din nou

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...