marți, 9 octombrie 2012

CONOPIDA MURATA


  Pietele sunt pline de conopida si trebuie sa profitam din plin de ea si sa o pastram la borcane pentru iarna care va urma.Murata,eu o prefer alaturi de o friptura de porc,tocanita de cartofi,o fasole cu carnati  sau alaturi de alte mancaruri asemanatoare.
Imi place sa o colorez cu sfecla sau varza rosie,asfel are un aspect si mai imbietor,demn de gustul minunat pe care il are.

Ingrediente:
  • 4 kg conopida(4 buc)
  • 7-8 morcovi
  • 2-3 sfecle rosii(sau o varza rosie)
  • frunze de telina
  • frunze de dafin
  •  boabe de mustar
  • boabe de piper
  • sare grunjoasa pentru muraturi (neiodata)

Curatam conopida ,o desfacem in buchetele apoi o spalam si o lasam la scurs. Curatam de coaja sfecla si morcovii si le taiem felii.
Eu am folosit 4 borcane de 1,5 kg sterilizate  si am asezat in ele bucatele de conopida,felii de morcov si sfecla,frunze de telina,foi de dafin,boabe de piper si mustar.


Am preparat o saramura din apa si sare;1 lingura cu varf de sare mare la un litru de apa si am pus-o pe foc pana a dat in fiert , apoi  am turnat-o cu grija in borcane.Am infiletat capacele si apoi le-am depozitat in camara.Dupa cateva zile conopida va imprumuta din culoarea minunata a sfeclei iar lichidul va deveni tulbure,semn ca a inceput sa fermenteze.E momentul sa vanturati zeama,rasturnand lichidul din borcane pentru a elibera gazele,dupa care il puneti la loc.In doua trei saptamani ,depinde de temperatura la care sunt tinute , sunt gata de mancat.
Spor la  treaba!



36 de comentarii:

  1. Minunate borcanele tale cochete...si conopida!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Ce bune vor fi la iarna, cand o sa deschizi borcanul langa o friptura grasa de porc. Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Poate poate ma apuc si eu. Super!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Imi place la nebunie conopida murata. Ce frumos arata borcanele tale!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Tare mult imi place conopida murata, iar tu ai prezentat-o tare frumos! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  6. Dau la schimb conopida proaspata, dar asta luna viitoare... pleaseee, vreau si eu un borcanel de la tine...

    RăspundeţiȘtergere
  7. Imi place foarte mult conopida! Imi plac muraturile in general, nu pot sa zic ca am preferinte! Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Conopida murata este singurul preparat din conopida care imi place :)
    Pozele sunt facute cu multa maiestrie

    RăspundeţiȘtergere
  9. Pe conopida murata ne batem cu totii... Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Conopida intr-o ipostaza delicioasa si ca prezentare si ca gust!

    RăspundeţiȘtergere
  11. o prezentare care spune totul despre gospodina

    RăspundeţiȘtergere
  12. Si eu ador conopida murata!Prezentarea ta este de nota 10!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Multumesc pentru minunatele idei culinare pe care ni le impartasesti.
    Maine o sa pun si eu conopida dupa reteta ta!
    Te pupik!

    RăspundeţiȘtergere
  14. da eu chiar cautam reteta de conopida la murat .asta chiar e o reteta buna .mersi apoi am sa dau raspunsul si va zic cum e

    RăspundeţiȘtergere
  15. Cat otet se pune la aceasta reteta de muraturi? Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  16. dupa cat timp se pot consuma? multam.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa trei saptamani au fost bune de consum! :)

      Ștergere
  17. buna! ajutor , te rog ! pot inlocui frunzele de telina cu feliute de telina ? mersi mult

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bunaaa!Sigur ,se poate inlocui fara probleme. :)

      Ștergere
  18. Doamna draga!!! buna reteta dar este o problema "CEVA LIPSESTE" apa dupa ce a-ti fiert-o cu sare a-ti racit-o ceea ce nu a-ti specificat in reteta. Parerea mea este ca aceasta procedura este foooooooaaaarteeee IMPORTANTA, trebuie sa stim ca APA CARE O FIRTBEM TREBUIE RACITA INAINTE DE A FI PUSA PESTE CONOPID IN CONCLUZIE DACA FOLOSIM APA CALDA SAU FIERBINTE PESTE CONOPIDA CAT SI PESTE ALTE LEGUME PUSE LA MURAT RISCAM SA SE INMOAIE!!!!! SPOR LA MURATURI!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga anonima!Sigur ca reteta e buna ,altfel n-ar fi ajuns pe blog,iar daca as fi omis ceva,as fi completat,cu siguranta.
      Si,inainte sa te inflamezi asa,mai documenteaza-te.Exista si retete de muraturi in care legumele se oparesc inainte si raman crocante dupa ce se mureaza.
      Eu pun de ani de zile conopida dupa reteta asta si nu s-a inmuiat niciodata.

      Ștergere
    2. Aoleuuu!!!Cate greseli de ortografie cu "a-ti specificat","a-ti...." ......In plus,draga,Anominule, greseti ....majoritatea legumelor murate se fac cu apa fierbinte.....si sunt o gramada de trucuri care te ajuta sa nu "inmoi" legumele....

      Ștergere
    3. Are dreptate Flory....

      Ștergere
    4. Multumesc frumos pentru sustinere,chiar nu pot sa-mi dau seama de ce unele personaje vorbesc fara sa se documenteze inainte.Dar daca se pricepe si la muraturi ca la gramatica ...

      Ștergere
    5. Eu pun toate muraturile cu apa clocotita: si castravetii, si conopida si muraturile asortate si varza. Este chiar indicat sa pui apa fiarta si nu racita intrucat se patrund mai repede. Stiu ca se fac si cu saramura racita; nu este gresit nici asa, nici asa. Eu mai pun in saramura si putin otet - foarte putin. Ies si mai bune. Incercati!

      Ștergere
    6. Corina ,La fel si eu.Cu saramura fiarta se pastreaza crocante si ,ai dreptate se patrund mai repede.Se pare ca nu toata lumea a auzit de metoda asta.Cu otet nu pun ,sotului nu-i plac.Multumesc.

      Ștergere
  19. Anonima este o puturoasa si o indolenta cu spirit de gospodina,sper ca nu este maritata,in cazul in care este merita batuta zilnic pentru a pricepe cate o teteta

    RăspundeţiȘtergere
  20. ANONIMA PUTUROASA SA INVETE SA CITEASCA CA GRESELI SA NU MAI FIE SA INVETE SA SI SCRIE

    RăspundeţiȘtergere
  21. Un secret: daca nu faci sex in ziua in care pui muraturi ,nu se inmoaie!!!

    RăspundeţiȘtergere
  22. Buna, cum se sterilizeaza borcanele? Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna.Chiar zilele astea o sa public un articol desper cum se sterilizeaza borcanele.O sa-ti scriu pe scurt.Spala bine cu detergent si apa calda borcanele si capacele lor,apoi clateste-le foarte bine.Le poti steriliza prin fierbere,eu asa procedez cel mai des.Le pui intr-o oala si le fierbi timp de 10 minute cu tot cu capace,apoi le scoti cu grija si le lasi sa se scurga si raceasca.Dupa le folosesti la ce iti trebuie.Sau ,daca ai un cuptor cu microunde le poti baga si tine acolo maxim doua minute la putere maxima iar capacele le fierbi separat.Merg sterilizate si in cuptor normal,frara capace,in jur de 20 de minute la 180 °C. Cu drag,sper ca ti-am fost de folos. :)

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru raspuns, este prima mea incercare de a face muraturi. Chiar azi vreau sa le pun. Sper sa imi iasa. Imi place mult reteta ta pentru ca nu are otet si cred ca sunt mult mai sanatoase decat cele cu otet. Alina

      Ștergere
    3. Buna Alina.Abia astept sa-mi spui cum au iesit cand le vei degusta.Intre timp am scris si articolul despre cum se sterilizeaza borcanele,poate vrei sa-l citesti pe indelete.Toate cele bune !
      http://iulianaflorentina.blogspot.it/2014/09/cum-se-sterilizeaza-borcanele-pentru.html

      Ștergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...