vineri, 10 august 2012

GEM DE PERE

Chiar daca am o perioada mult mai incarcata ca de obicei,trebuie sa imi fac timp si de conserve,mai ales dulci ,pe care ador sa le fac dar mai ales sa le mananc :).Anul asta parul din gradina a fost mai plin de fructe ca niciodata ,mititele,zemoase si foarte,foarte dulci.

Ingrediente:
  • 2,5 kg pulpa de pere
  • 1 kg de zahar
  • 70 ml rom alb
  • zeama de la doua lamai

Am cules in jur de 4 kg de pere pe care le-am spalat si curatat de coaja si cotor.Fiind micute ,mi-a ramas 2,5 kg de pulpa pe care am taiat-o cubulete nu foarte mici .In timp ce  curatam si tocam fructele,le-am stropit cu zeama de lamaie si am presarat pe fiecare rand un strat subtire de zahar.Cand am terminat,am adaugat si romul si am pus vasul pe foc mic,pentru ca erau foarte zemoase si au lasat suficient suc pentru a le putea fierbe.
Dupa o ora si 15 minute gemul era gata.
L-am pus fierbinte in borcane spalate si sterilizate bine,pe care le-am lasat cu capacul in jos,intre proasoape de bucatarie,pana a doua zi,cand le-am etichetat si depozitat in camara.Delicios,pofta buna!


31 de comentarii:

  1. Tare bine arata,eu sincer nu am mancat gem de pere,dupa reteta ta o sa incerc si eu :) macar un borcan!O zi faina!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Multumesc Bubu,daca n-ai mancat,musai sa-l incerci,e delicios!O zi frumoasa si tie ,te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Super arata, esti o norocoasa ca ai de unde culege pere(fructe n general) Pupicei!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Da,chiar sunt :)!Multumesc,te pup draga mea!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Uite ca perele sunt printre fructele care-mi plac mult. Cand merg in satul bunicilor trebuie sa culeg si eu pere de padure, salbatice si sa fac. Ti-a iesit bine gemult, are culoare frumoasa si mi-ai facut pofta.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac foarte mult perele!Multumesc,te pup!

      Ștergere
  6. ce bun si aromat trebuie sa fie <3
    te pup draga mea!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Flory , esti fenomenala !!! Cred ca ai o camara foarte incapatoare !!! ;)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci,as vrea io :D!Da,este!Te pup Adinuta draga!

      Ștergere
  8. Flory,
    Cred ca acest preparat are un gust dumnezeiesc!
    Ce norocasa esti ca ai materia prima in curte :).
    Te pup!
    Week-end placut!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Charlotte,
      Chiar e un deliciu gemul asta si sunt norocoasa sa pot culege fructele cu mainile mele.Te pup si eu,we placut !

      Ștergere
  9. ce pofta mi-ai facuuut! arata delicios.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Nici nu-mi amintesc daca am mancat vreodata gem de pere.. Anul asta voi face si eu, sa vad cum este!
    Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  11. Perele sunt si ele printre fructele preferate de mine.
    Gem de pere facea mama cand eram acasa.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Are o culoare foarte frumoasa.
    Soiul asta de pere e tare aromat,dulceata cred ca e de vis.
    Te pup si o zi faina-ti doresc!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Saptamîna viitpare fac si eu mamei vreo 10 borcane de gem din asta! Arata minunat!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Minunat gemul si ador perele! Te asteapta o leapsa la mine! Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Arata de vis. Numai cand ma gandesc la arome..

    RăspundeţiȘtergere
  16. si eu vreau sa fac dulceata de pere. nu am mai mancat niciodata , dar imi imaginez ca e f buna:)

    RăspundeţiȘtergere
  17. astazi fac si eu ..am primit de la un vecin cca 5 kg de pere.o sami iasa destule borcanele ..e o reteta ff usor de facut si am sa incerc ..multumesc pt reteta

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult ca iti place reteta,astept sa-mi spui cum ti-a iesit gemul.
      Spor la treaba ! :D

      Ștergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...