duminică, 13 mai 2012

SIROP DE SOC

Ador socul cu parfumul lui inconfundabil si nu las sa treaca nici un an in care sa nu fac o tura-doua de socata ,una din bauturile mele preferate.Anul acesta am hotarat sa incerc si un sirop concentrat,asfel incat sa ma pot bucura toata vara de gustul minunat  al unei minunate bauturi racoritoare .
Multumesc Ana Maria!

Ingrediente:
  • 1,5 l de apa
  • 1,5 kg de zahar
  •  6-7 lamai (sucul si coaja)
  • 40 flori de soc 
Scuturam bine florile si le scufundam de cateva ori in apa rece,apoi le lasam la scurs si le curatam de codite.
 Intr-un vas mare punem apa,zaharul,coaja rasa si sucul lamailor,apoi adaugam si florile de soc .Punem la foc mic amestecand continuu pana ce zaharul este complet topit.Nu fierbem!

Acoperim vasul si-l lasam la macerat 3-4 zile in frigider.Apoi strecuram siropul obtinut si-l pastram in sticle la rece.Daca dorim sa pastram pentru iarna sterilizam sticlele.
Mie imi place mai dulce si am diluat in proportie de 1:4 sirop/apa si am servit cu felii de lime si lamaie.
Delicios,parfumat,hidratant si racoritor,pofta buna!




44 de comentarii:

  1. Intr-adevar florile astea desoc au un parfum minunat!Imi place foarte mult siropul!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo socul e minunat,la fel si siropul!Pupici

      Ștergere
  2. Buna idee! Chiar azi ma duc sa caut flori de soc. Duminica frumoasa iti doresc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina ma bucur ca iti place.La fel si tie,te pup!

      Ștergere
  3. Categoric voi prepara si eu acest sirop minunat! Multumesc mult pentru reteta!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurora ma bucur ca e pe gustul tau.Multumesc si eu pentru vizita si pentru ca ai rupt un minutel din timpul tau pentru a-mi lasa un comentariu.Te pup si-ti urez o duminica frumoasa!

      Ștergere
    2. Flory, mereu iti citesc postarile :D Te-am gasit in blogroll-ul unei prietene si de atunci mereu intru sa vad ce minunatii prepari!

      Ștergere
    3. Nu pot decat sa ma bucur Aurora,pentru mine e important ca ti-ai facut simtita prezenta,foarte putini o fac.O saptamana minunata iti doresc,pupici!

      Ștergere
    4. Flory, am preparat siropul. A iesit foarte bun si aproape ca l-am baut pe tot :D. Trebuie sa mai preparrapid niste sticlute, pana nu se trec florile de soc. Iti multumesc inca o data pentru reteta!

      Ștergere
    5. Ma bucur mult ca ti-a placut,sincera sa fiu siropul asta a luat locul socatei,imi place mult mai mult.Aici s-a cam trecut socul dar la anul fac si pentru iarna.Daca mai ai inca soc e pacat sa nu mai faci o tura,e prea bun :)!Pupici multi! <3

      Ștergere
  4. Si mie imi place socul. Astept sa-l gasesc sa fac si eu. Ideea de al fierbe e de incercat. Pup!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sara ma bucur ca-ti place.Ideea de al fierbe?Te referi la sterilizat?

      Ștergere
  5. Si ai mei fac in fiecare an socata.
    Si cat e de buna in zilele calduroase de vara!
    Eu din pacate pe aici n-am vazut soc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Any din fericire aici se gaseste peste tot soc si nu trece nici un an fara sa fac socata.Ideea de sirop mi-a placut si iata ca am testat si reteta asta,o minune!Bacioni

      Ștergere
  6. Minunat sucul tau! imi place tare mult socul si in ceaiuri si ca suc! pup

    RăspundeţiȘtergere
  7. Ce bun e sucul!! Si mie imi place. O sa caut si eu flori de soc si il fac..Multumesc de reteta!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liliana iti multumesc si eu pentru vizita,te pup!

      Ștergere
  8. Cat ma bucur ca ai incercat si tu siropul... <3<3<3 Eu abia astept sa il fac din nou. <3 Pupici, scumpa mea ! xoxo

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana eu ma bucur si mai mult :),e minunat.Am sa fac cateva provizii pentru iarna,e prea bun:).Multumesc,pupici! <3

      Ștergere
  9. Astazi am cules flori de soc...Numai bine ca am gasit reteta ta!:X

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fix atunci,sa-mi spui cum ti s-a parut siropul!Pupici!

      Ștergere
  10. De cativa ani nu am mai facut socata,iar sirop nu am facut niciodata.Am sa icerc sa vad daca-i place copilei.Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dia mie nu-mi scapa nici un an fara sa fac socata,e bautura mea preferata.Sper sa-i placa micutei tale siropul,nu e acidulat ca si socata dar e foarte bun si racoritor.Pupici

      Ștergere
  11. Ador sucul, nu am bãut de anii buni, nici nu am vazut in comert din pãcate:(

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ramona imi pare rau,aici e plin de soc!Pupici

      Ștergere
  12. Si mie imi place tare mult socul , foarte bun siropul de soc .Aici nu am vazut , nu cred ca este , nu-i place vremea din nord .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu il ador iar siropul asta e demential de bun.Si eu cred ca nu-i place frigul :) !Pupici

      Ștergere
  13. Draga mea , anul acesta fac si eu siropul de soc !!!! Abia astept !!! ;)

    RăspundeţiȘtergere
  14. Am baut si eu sambata... De facut poate in weekend cand vor inflori calumea si la noi. Pup

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am mai pus de-o tura de sirop,e tare,tare bun!Pupici

      Ștergere
  15. Vreau si eu un pahar, arata tare tare bine. Am sa incerc reteta super faina!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alice cu mare drag,ma bucur ca-ti place!Pupici

      Ștergere
  16. Buna tare socata!!!Nu am mai baut de mult!Yummy!Pup!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Licuta,buna tare socata dar siropul asta e si mai bun :)!Pupici

      Ștergere
  17. Nu am mai incercat \ facut \ baut asa ceva de cind eram copil! M-ai facut sa-mi aduc minte de timpuri frumoase :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca nu gasesti soc acolo.....

      Ștergere
  18. Sirop de soc tot cumpar de aici, ar tb sa incerc si eu, pana acum doar socata am facut.Tot astept sa se faca socul ca inca nu a inflorit nici el nici salcamii.
    Arata tare bine siropul, dar cam cat se poate conserva?Ar merge sa zicem sa fac sa am pana la anul?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Johanna eu il tin la frigider dar daca vrei sa-l tii mai mult poti sa-l pui in sticle si sa-l sterilizezi,asa sigur tine destul de mult timp,pana la anul :)!Pupici

      Ștergere
  19. Flory , am zis ca-l fac si l-am facut !!!!! ... insa regret ca am facut prea putin , e grozav de bun !!!! Msssss !!!! O zi superba !!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur Adinuta,cu mare drag,sa stii ca acelasi regret l-am avut si eu,dar la anul fac in cantitati industriale :)!Pupici multi!

      Ștergere
  20. Chiar azi am sa incerc sa il prepar...sper sa reusesc! Multumesc frumos pentru reteta te pup florentina:D

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sper sa il faci,este absolut delicios!Multumesc si eu ! :)

      Ștergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...