duminică, 27 mai 2012

DULCEATA DE NUCI VERZI

 In sfarsit,dupa 17 ani...Da,atata timp a trecut de cand n-am mai mancat minunatia asta fina  cu  gust inconfundabil si pe care nu-l poti uita.Dupa parerea mea aceasta este una dinre cele mai bune dulceturi,dupa cea de trandafiri si de cirese amare.
Zilele astea am avut norocul sa merg intr-un loc superb si sa mai dau si peste nuci printre altele.Cu sufletul plin de bucurie si cu gandul la dulceata am adunat,atat cat am ajuns nucile mult dorite.
Iar pentru ca nu facusem niciodata ,m-am inspirat de la Maya,cuscra mea draga :).
Ingrediente:

  • 1,1 kg nuci verzi / raman 400 g dupa curatare
  • 400 g zahar
  • 300 ml apa
  • 2 lamai
Mi-am pus cate doua perechi de manusi de unica folosinta in maini si m-am inarmat cu un cutit cu lama subtire si scurta .Si  bineinteles cu multa rabare pentru ca e nevoie,procesul e destul de minutios dar va asigur ca merita :).
Am curatat fiecare nucusoara sub jet de apa  indepartand intai capetele si apoi restul cu atentie sa indepartam pe cat posibil toata partea verde  si imediat le punem in apa .Dupa ce am terminat le lasam 3-4 ore,timp in care schimbam apa de cateva ori.
In ultima apa  adaugam  o lamaie taiata felii,le acoperim cu un capac (pentru ca plutesc iar partea care ramane afara se innegreste) si le lasam peste noapte.
A doua zi scurgem apa si le oparim  de trei ori cate 3 minute,schimband apa de fiecare data.Apoi le lasam la scurs intr-o sita.
Preparam un sirop din zahar si apa ,adaugam nucile  si lasam la fiert la foc mic.Dupa vreo 20 de minte am pus si cealalta lamaie taiata felii.
Am fiert pana ce nucile s-au inmuiat iar siropul s-a ingrosat(punem o picatura pe o farfurie si daca nu se intinde este gata).
Punem in borcane sterilizate , le intoarcem cu capacul in jos si le lasam la racit.Din cantitatile date ies 3 borcanase de 150 g.Pofta buna!



46 de comentarii:

  1. Wow ce fain arata!Vreau si eu o feliuta de paine cu minunatia asta de dulceata!Foarte frumoase poze!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag Paradis,multumesc frumos :*!

      Ștergere
  2. Nu stiam ca e atat de lucru pentru dulceata asta minunata. Trebuie sa fie foarte buna.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este migaloasa dar merita,te asigur ca e un deliciu!

      Ștergere
  3. Arata atat de bine si-mi plac pozele tale la nebunie(felicitari!!!).Te pup Flori!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anisoara multumesc,le mai nimeresc si eu cateodata :)!Pupici

      Ștergere
  4. Nu am mancat din copilarie... chiar mi-ai facut pofta!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina nici eu nu mai mancasem de muuuult timp !xoxo

      Ștergere
  5. Fac tot felul de dulceturi dar dulceata de nuci nu am facut niciodata. Imi place mult, e un desert nobil si simplu in acelasi timp.
    Pozele sunt minunate!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place sa fac dulceturi,dar anul asta am fost norocoasa si am gasit si nuci.Pupici

      Ștergere
  6. Când eram în România, nu am stiut sã apreciez legumele si fructele din grãdina noastrã( nici gând de blogãrealã:))...acum am rãmas cu pãrere de rãu dupã visine...nucile verzi din care mama ne fãcea dulceatã în fiecare an...deja aici, vãd nucile ambalate doar.
    Ce as mai dori o dulceatã de a ta :)pup

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ramona mie intodeauna mi-au placut legumele si fructele din gradina bunicilor,abia asteptam vacantele sa merg la ei si sa mananc rosii din gradina si fructe direct din pom.Ce vremuri frumoase,m-apuca melancolia...
      Pupici

      Ștergere
  7. Imi place tare mult prezentarea! Sa sti ca nu am mancat niciodata, sunt tare curioasa si cred ca este cazul sa incerc si eu! Te pup! O duminica minunata!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Adela,chiar este cazul sa-ncerci,e o nebunie dulceata asta!Pupici

      Ștergere
  8. Prima si ultima data (din pacate) am mancat in Medias aceasta dulceata rafinata...
    Felicitari, arata foarte bine, iar prezentarea este deosebita!
    Duminica frumoasa, pup.

    RăspundeţiȘtergere
  9. Arata minunat!!!!
    Nici nu stiam ca s-au facut nucile pentru dulceata :))
    Imi plac mult si broderiile de pe borcanele.
    Te puup

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela s-au facut,sunt tocmai bune!Multumesc,te puuuup si eu !

      Ștergere
  10. Flory, un bravo din partea mea!
    Dulceata ta arata asa cum trebuie, adica e deschisa la culoare. Ceea ce inseamna ca ai facut-o cum trebuie. Nu am facut niciodata, dar stiu detalii de la mama :).
    Si pentru mine e cea mai buna, impreuna cu cea de cirese amare. Pe cea de trandafiri am mancat-o numai o data, era de acolo de prin partile tale, de la Savona am luat-o. Era buna tare si aia.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci tare mult Any!Mi-am dat toata silinta,mai ales ca e prima data cand o fac cu manutele mele :).Pupici

      Ștergere
  11. Doamne.......ce pofta mi-ai facut cu minunatia ta de dulceata:)!!!!!Neaparat trebuie sa incerc si eu, ca nu mai pot de pofta!!!Pupici

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incearca Maria,ai sa fii incantata,eu o ador!Pupici

      Ștergere
  12. De cand n-am mai mancat si eu... Ne facea mama cand eram copii... dar in ultimul timp nu a mai avut nici ea timp...
    Poate, candva, voi face si eu!
    Pupici

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare ca nu eram singura care-i ducea dorul :).Te pup

      Ștergere
  13. Răspunsuri
    1. Merci Gabitzule,esti tare draguta!Pup.

      Ștergere
  14. Of , ce dor imi e de dulceata asta , nu am mai mancat de ani de zile . Facea sora bunicii mele si era de vis Foarte fain ti-a iesit !

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-era Dorina,doar ca nu aveam de unde sa adun nuci.De vis este,zici tare bine,te pup!

      Ștergere
  15. Ce bunatate!!! Si mie imi place dulceata de nuci mult mult de tot. Bravo ce te-ai incumetat sa o faci ;). O saptamana usoara si spor la bucatarit .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Diana,sigur ca m-am incumetat,la ce pofta mi-era.....
      Pupici,la fel si tie!

      Ștergere
  16. Delicioasa!Mmm, imi place la nebunie dar e multa munca si cred ca nici anul acesta nu fac:(Pana una alta , servesc de la tine:)Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Imi place cum arata.De cativa ani nu am mai facut.Este buna,dar asa de migaloasa,si se termina asa de repede.Dar sper totusi sa ma apuc de treaba si eu.
    Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  18. Ahh! Cat de mult imi place dulceata de nuci verzi! Ai un borcanel si pentru mine? :P Eu inca nu ma incumet sa o fac. Felicitari! :*

    RăspundeţiȘtergere
  19. Ador aceasta dulceata iar cea pregatita de tine arata perfect!!

    RăspundeţiȘtergere
  20. Delicios,mi-ai adus aminte ca mai am de anul trecut, merge cu iaurt.
    Tot vanez un nuc sa fac si anul asta,dar sunt inca prea mici.
    Arata de milioane a ta, nucile asa bine conturate;)Bravo!

    RăspundeţiȘtergere
  21. Nici nucile nu-s înca bune de dulceata, la noi! Arata fantastic si ma bucur ca te-am putut inspira! Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  22. Si fotografiile si dulceata arata perfect,felicitari!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  23. adorati doar lingusirile dupa cum se vede! e dulceata nemaipomenit de buna e adevarat. dar nu dupa reteta asta. cu 300 ml de apasi 400g de zahar nu iese destul sirop pentru 1kg de nuci.
    multa sanatate! ....si vanitate usoara!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe bune?
      Dar tu ai citit reteta sau iti dai doar cu parerea,doar asa ca sa te bagi in seama?
      Am scris destul de clar ca raman 400 de g dupa curatare si sunt ferm convinsa ca siropul e suficient pentru cantitatea asta.Ce zici,parca asa mai merge,nu?
      Accept criticile dar nu pe cele neintemeiate!
      Asa ca inainte sa dai cu paru',CITESTE bine reteta!
      Sanatate maxima si ignoranta minima!

      Ștergere
  24. Flory, nu bãga de seamã mesajele anonime...noi suntem alãturi de tine!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ramona!Dar cand am ales sa nu mai moderez comentariile si sa le las deschise si pe cele anonime,am stiut ca o sa am parte si de astfel de personaje!
      Pupici multi!

      Ștergere
  25. mi piace molto! Felicitari doamna.... Desi e seceta afara.....mi a plouat in gura de numa numa .....yammi

    RăspundeţiȘtergere
  26. am facut dulceata de nuci dar am lasat-o prea mult la fiert si s-a zaharisit, o pot "repara" cumva? sau de fiecare data cand vreau sa o servesc va trebui sa o incalzesc pe baie de aburi?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti s-o fierbi din nou,adaugand o jumatate de pahar de apa. :)

      Ștergere
  27. Flory, am si eu o intrebare. Am vazut in magazin , dulceata de nuci verzi, dar necuratate, asa cum faci tu. Ai idee cum s-ar face o asemenea reteta? Te pup si iti multumesc anticipat.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Cristina.Sincera sa fiu n-am vazut si nici n-am auzit pana acum de dulceata de nuci verzi cu coaja,as fi chiar curioasa cum se face si ce gust are.Daca afli tu vreo reteta sa-mi spui si mie.Te pup si eu! :)

      Ștergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...