vineri, 9 martie 2012

MUCENICI MOLDOVENESTI


   In fiecare an pe 9 Martie,de sarbatoarea celor 40 de Sfinti Mucenici din Sevastia pregatim mucenici.Fie in varianta moldoveneasca,copti ,insiropati  si presarati cu nuca sau cea munteneasca ,fierti in apa cu zahar,scortisoara,coaja de lamaie,cacao si nuca.
Eu le fac pe-amandoua pentru ca gusturile in familie difera si vreau ca toata lumea sa fie multumita :).
Astazi va servesc cu cei care-mi plac mie,rumeni ,aromati si cu sirop si multa nuca.

Ingrediente :
  • 630 g faina
  • 25 g drojdie proaspata
  • 120 g zahar
  • 1 ou
  • un praf de sare
  • 250 ml lapte
  • 85 ml ulei
  • coaja rasa de lamaie si portocala 
Sirop:
  • 300 ml apa
  • 3-4 linguri zahar
  • 2 linguri miere 
  • 1 /2 lingurita de coaja de lamaie rasa
  •  nuca macinata pentru decor
Intr-un bol cernem faina,facem o gaura in mijloc si punem drojdia frecata cu o lingurita de zahar si putin lapte.In alt vas batem oul cu zaharul,adaugam laptele caldut,un praf de sare si uleiul.Cand la suprafata drojdiei s-au  format  bule de aer,adaugam cealalta compozitie si framantam pana obtinem un aluat elastic si nelipicios.Lasam la crescut in jur de o ora.


Apoi impartim compozitia in 9-11 bile din care formam snururi,carora le dam forma cifrei 8. Le asezam intr-o tava si mai lasam la crescut inca o ora.Coacem in cuptorul preincalzit 20 de minute,pana se rumenesc frumos deasupra.
Intre timp preparam siropul : zaharul si apa le  punem  pe foc si amestecam pana zaharul se dizolva.Stingem focul si adaugam si coaja de lamaie.
Cand mucenicii sunt copti ii lasam sa se raceasca un pic si apoi ii siropam ,turnand cu  lingura  sirop peste fiecare ,direct in tava in care i-am copt.


Dupa aceea ii ungem cu miere si presaram deasupra  nuca macinata din belsug.Deliciosi,pofta buna!




19 comentarii:

  1. Mortali ! Imi plac la nebunie !! Din pacate o sa ma servesc doar virtual anul asta cu o portie de la tine, ca-s in curatenie generala si n-am timp de gateala deloc ;) Te pupic si o primavara de vis !

    RăspundeţiȘtergere
  2. Foarte pufoase! Ma servesc si eu!! Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Pfa... ce bine arata! Mi-am facut pofta azi.. am papat de la colega mea! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  4. Nu am facut niciodata,mama se ocupa de ei dar imi plac la nebunie cu nuca!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Sunt asa de yummy, pufosenii...mmm...

    RăspundeţiȘtergere
  6. Looks very delicious!Dupa diets promit ca-I pregatesc si eu.Arata tare bine!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Flory am venut sa gust mucenicii tai ca tare pufasi mai sunt...
    Felicitari !
    Duminica relaxanta sa ai .
    Te tzuc !

    RăspundeţiȘtergere
  8. Super, super deliciosi....:)!!!!!Pupici:X

    RăspundeţiȘtergere
  9. Pufosi, arata bine, asa ca ma servesc si eu. Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Grozav de bine arata !!! Eu nu am mai apucat sa-i fac :( ...

    RăspundeţiȘtergere
  11. Chiar daca a trecut 9 martie si eu as vrea inca un mucenic! Aromati si pufosi! Numai buni langa un pahar cu lapte la mic dejun!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Ce mult imi plac mucenicii moldovenesti!!!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Anul asta am ratat reteta, dar am salvat-o pentru la anul. Si mie imi plac insiropati.

    RăspundeţiȘtergere
  14. Super ti-ai iesit ! Mucenicii moldovenesti sunt mucenicii mei preferati!

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...