duminică, 19 februarie 2012

PRAJITURA CU CIOCOLATA SI NUCI

  Anul asta,cu mare bucurie mi-am regasit vechi prietene si foste colege de scoala,bineinteles pe facebook cu ajutorul surorii mele.Una dintre ele mi-a fost colega de clasa la scoala generala si vecina de bloc,iar celelalte doua prietene si colege de liceu.E asa frumos sa reinnoiesti vechi prietenii dupa atatia ani in care n-am mai stiut nimic una de cealalta, sa afli noutati din vietile fiecaruia si sa depanezi amintiri de neuitat pastrate cu sfintenie in sufletele noastre.
Prajitura asta i-o dedic lui Carmen,mare iubitoare de dulciuri ca si mine!
Ingrediente:
Blat:
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 100 g unt
  • 175 g zahar
  • 5 oua
  • 80 g nuci macinate
  • 60 g faina
  • 1lingurita praf de copt
  • un praf de sare
  • 1/2 esenta de rom
Crema:
  • 400 ml frisca lichida
  • 80 g ciocolata amaruie
  • 60 g nuci macinate
  • 1/2 esenta de rom
Batem ouale cu zaharul timp de cateva minute pana ce zaharul se topeste complet.Adaugam untul topit,ciocolata topita si racita,nucile macinate,un praf de sare,esenta si faina amestecata cu praful de copt.
Amestecam bine pentru omogenizare si turnam compozitia intr-o tava (22x30) acoperita cu hartie de copt.

Coacem 20-25 de minute la foc mediu.
Crema: punem pe foc frisca lichida si ciocolata rupta bucatele si amestecam pana ce se topeste ciocolata.Apoi dam la rece vreo doua  ora,doua si apoi mixam pana obtinem o crema consistenta.Oprim deoparte pentru decor cam un sfert din crema iar restul o amestecam cu nuca macinata si esenta de rom.
Eu am preparat crema mai intai si am lasat-o la rece apoi am facut blatul,asa are timp de racire suficient.
Cand blatul este rece il taiem pe jumatate,distribuim uniform crema pe primul blat si acoperim cu al doilea.
Portionam dupa dorinta,ornam cu crema pusa deoparte si dupa ce a stat putin  la rece putem servi.Delicioasa,pofta buna!



22 de comentarii:

  1. Minunata prajiturica i-ai dedicat prietenei tale! fb rules pana la urma, nu? Sa nu uit de crema.. m-as scufunda in ea;) Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  2. Mmm, tare delicioasa prajiturica!!!Crema cu nuci e preferata mea:)Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Delicioasa... iar cum eu sint inca bolnavioara, astept sa-mi trimiti si mie vreo prajiturica, ca sa-mi revin... Pupici !!!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Ce bine arata!! Nu as refuza cateva portii... :) Sunt foarte faine reintalnirile astea... si eu mi-am gasit un fost coleg din generala mica, l-am revazut la tv, apoi l-am gasit pe blog :) Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  5. Un deliciu ! pe care as vrea sa-l gust :)
    pupici

    RăspundeţiȘtergere
  6. "Dedica-mi" te rog si mie o bucatica pentru ca imi place cu cioco si nuca!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Zici ca-i taiata cu linia......minunat arata.
    Seara frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Super gustoasa prajitura ta! si arata asa de frumos! te pup

    RăspundeţiȘtergere
  9. Flory, numai dulcegarii foarte bune in ultima vreme, ma mut la tine, ma primesti:))? Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Buna prajitura!!!!!!!!!mmmm,vreau si eu ....TE ROG!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Ce grozav arata, parca-i de la cofetarie!
    Bravo!
    O saptamana frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Ce bine arata! Stii complimentul acela..."ca la cofetarie"?
    Minunate.
    Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  13. Arata super!!! Pare si tare delicioasa, asa ca salvez reteta! Pup

    RăspundeţiȘtergere
  14. O bunatate nu alta ceva,de aspect nu mai vorbesc!!
    pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Salutare!! Super prajitura, ador gustul de nuca si tin sa-ti multumesc pe aceasta cale pentru reteta cremei de mascarpone pe care am folosit-o la tortul de Craciun! Pupici!!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Foarte bine arata!Vreau si eu o portie!! Xoxo

    RăspundeţiȘtergere
  17. Super gustoasa prajitura ta! si arata superb:)!!!!!Trebuie incercata neaparat!!!!!Pupici:x

    RăspundeţiȘtergere
  18. Frumoasa dedicatie , iar praji sigur a fost delicioasa !!!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Foarte bine arata,sigur s-a papat numaidecat!pup

    RăspundeţiȘtergere
  20. Cat de delicioasa! Imi aminteste de prajiturile din copilarie!

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...