joi, 5 ianuarie 2012

TORT DIPLOMAT

   De Craciun am gatit destul de mult,totul traditional,pentru ca asa am simtit ca trecem  mai usor peste dorul de casa,de sarbatorile si atmosfera de neuitat din sanul familiei.Pentru seara de Revelion am avut un meniu mai "subtire",iar ca desert am facut acest tort minunat,unul dintre preferatele mele.

Ingrediente:
  • 4oua
  • 270 g zahar
  • 15 g gelatina(7 folii si jumatate)
  • 300 ml lapte
  • 2 pliculete de zahar vanilat (sau o esenta de vanilie)
  • un praf de sare
  • 500 ml frisca lichida
  • 1cutie compot de ananas(340 g)
  • 2cutii compot tutti frutti de (2 x 250 g)
  • 300 g piscoturi
Ouale le batem cu zaharul si un praf de sare pana obtinem o compozitie deschisa la culoare si zaharul se topeste. Adaugam laptele si punem la foc mic,amestecand continuu pana ce compozitia capata consistenta.
Lasam sa se racoreasca si adaugam gelatina hidratata 10 minute in apa rece.Amestecam pentru omogenizare si lasam la racit.
Intre timp mixam frisca ,iar trei sferturi o amestecam cu compozitia anterioara dupa ce s-a racit foarte bine.Restul de frisca o pastram pentru ornat.

Compoturile de fructe le punem la scurs(pastram cateva fructe pentru ornat),iar sucul obtinut il pastram pentru a insiropa piscoturile.Intr-un vad cu diametrul de 26 cm am pus folie alimentara si am asezat pe pereti piscoturi insiropate.In mijloc am pus jumatate din fructe,presandu-le usor,jumatate din crema,restul de fructe,restul de crema si am acoperit cu piscoturi ,siropate si acestea.
Am tinut la rece cateva ore si am rasturnat tortul pe un platou.L-am ornat dupa imaginatie(cam putina de data asta) cu frisca, fructe si cateva bomonele de zahar.
Am servit cu mare pofta, delicios!



92 de comentarii:

  1. Al meu e innebunit dupa tortul diplomat! Si reaua de mine nu i-am mai pregatit unul de mai bine de juma de an ;) Hmmm parca ma bate un gand ;) Arata foarte bine! Te pup

    RăspundeţiȘtergere
  2. Foarte, foarte bun! Am si eu o reteta in genul asta si imi place foarte mult.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Foarte fain tortul! Imi place ca este racoritor!

    RăspundeţiȘtergere
  4. super tort! imi place tare mult
    pupici

    RăspundeţiȘtergere
  5. Ce bine arata.. N-am mai facut de foarte mult timp un tortulet diplomat.. asa ca, ma servesc de la tine. Pupici
    Ii plac modificarile aduse blogului :)

    RăspundeţiȘtergere
  6. Marturisesc ca inaine nu prea ma impacam cu frisca, pana ce am facut un tort diplomat si de atunci mi-am schimbat parerea, dar totusi nu pot manca cel cumparat de la cofetarie, este numai frisca mai putine fructe. Reteta mea difera foarte putin de a ta, deci este super buna!! Pupicei!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Antonina si al meu mananca cu placere diplomat,mai nou si fiica-mea care nici nu se atingea de el!
    Sincera sa fiu cred ca nu l-am mai preparat de vreo doi ani,dar i-a venit randul.Te pup si eu!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Simona si la mine a trecut ceva timp de cand nu l-am mai facut,serveste-te :)!
    Ma bucur ca-ti plac schimbarile,minuscule ce-i drept =)),pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Adela noua ne place frisca in dulciuri,dar nu in exces.Un tort de la cofetarie nu mananc de ani buni.Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Imi place mult genul asta de crema cu frisca incorporata.Nici eu nu am facut de mult timp un diplomat!pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Te pup Teo,o zi frumoasa iti doresc!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Cu toate ca am facut si eu la revelion,nu ma pot abtine sa nu salivez la al tau...Imi place foarte mult si-l gasesc racoritor....si aluneca foarte bine!!!!Pupici si o zi placuta!!!

    RăspundeţiȘtergere
  13. diplomatul,chiar daca n'are ciocolata (de care ma declar dependenta)este tortul meu preferat.foarte fain ti-a iesit.pup

    RăspundeţiȘtergere
  14. Imi place mult!!!Este si preferatul meu!Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  15. La multi ani si un an bun! Si plin de bunatati! :)

    RăspundeţiȘtergere
  16. Unul din torturile mele preferate! Yammy!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Pentru mine este cel mai bun tort !!! Oricand !
    Felicitari !
    Ai de la mine 10 *****
    Te tzuc !

    RăspundeţiȘtergere
  18. La multi ani si un An NOu fericit!
    Arata tare bine si fructos ;-) pup

    RăspundeţiȘtergere
  19. Eu n-am facut pana acum, dar intotdeauna cand am ocazia il pap cu mareee placere!! E super delicios! Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  20. Dar eu pe unde bintuiam cind ai prezentat minunea de mai sus ?! Foarte frumos si deliciosul tortuletul tau... Felicitari !!! Acum pe furis intind minuta si prind lingurita ca sa gust feliuta, care mi-am adjudecat-o... Pupici !!!

    RăspundeţiȘtergere
  21. e delicios fff delicios:d maine vreau sa il incerc si eu;;);;) dar am o ff mare prob la ingrediente ai zis 15 g gelatina( 7 folii si jumatate) adica?? eu am luat 2 pliculete a cate 10 g fiecare te pup:*:)

    RăspundeţiȘtergere
  22. Daca ai luat 2 pliculete a cate 10 g folosesti un pliculet si jumatate.Spor :)

    RăspundeţiȘtergere
  23. eu chiar nu am inteles cu gelatina cum se prepara?pupici

    RăspundeţiȘtergere
  24. gelatina o faci cu apa rece ;) sau dak ai folii de gelatina o pui in apa rece dar nu mult apa ;) am 18 ani si imi place ff mult sa fac dulciuri mai ales torturi :x dilpomatul preferatul meu

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,gelatina o pun la hidratat in apa rece,nu conteaza cantitatea apei pentru ca oricum o scurgi dupa aceea.
      Diplomatul este si preferatul meu :)!

      Ștergere
  25. Cea mai tare reteta !!!!!!
    Mersi!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  26. oi am si eu o intrebare pentru cate persoane este tortul ......ca mie imi trebuie pentru 17 copii si 6 adulti .....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din asta obtii maxim 10 portii! :)

      Ștergere
    2. multumesc mult pentru ajutor

      Ștergere
  27. salut...am o nelamurire, spuneai ca ai amestecat gelatina cu compozitia anterioara din oua...dar, daca ai lasat sa se raceasca bine totul , nu ti s-a stricat compozitia daca ai mai amestecat totul si cu frisca?..pt ca odata racita gelatina daca o mai amesteci din nou nu se strica?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa cum vezi nu s-a stricat nimic,compozitia de oua trebuie sa fie rece pentru altfel frisca pe care trebuie s-o incorporezi sa nu se topeasca.Iar gelatina nu se strica daca o amesteci.
      Sper ca te-am lamurit! :)

      Ștergere
  28. foarte buna reteta am incercat-o si eu si mi-a iesit super.sotul meu a fost incantat.

    RăspundeţiȘtergere
  29. eu faceam comanda cand aveam pofta...pana intr/o zi cand mi-am spus k pot sa fac shi eu,Acum de Craciun vreau sa incerc si eu reteta ta,ca mi se pare foarte simpla...

    RăspundeţiȘtergere
  30. Arata super, recunosc ca nu l-am facut niciodata, ultima data am facut un tort clasic cu fructe si frisca. Dar de Craciun acesta va fi desertul principal!
    Spor la treaba in continuare!

    RăspundeţiȘtergere
  31. am si eu o nelamurire am fiert crema de ou zahar si lapte si s-a branzit ......intrebarea este trebuia s-o fierb mai putin desi nu avea consistenta unei budinci .....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,trebuia s-o fierbi mai putin,doar sa capete un pic de consistenta,ea se mai ingroasa dupa racire!

      Ștergere
    2. m-am lamurit la a2 a incercare ca trebuie mai mult nefiert ......maine o sa mancam din tort sa vedem cat este de bun,,,

      Ștergere
    3. Sper sa va placa!Sarbatori fericite!

      Ștergere
  32. L-am facut asta vara si-l repet si de Craciun!E cel mai bun pe care l-am mincat si reteta e simpla si sigura.
    Sarbatori fericite si asteptam noi retete .
    Mary

    RăspundeţiȘtergere
  33. a incercat si mama mea sa faca prima data un tort diplomat si a iesit cum trebuia a fost un tort pe cinste,foarte gustos:):D

    RăspundeţiȘtergere
  34. cel mai bun toet pe care l-am mancat:)

    RăspundeţiȘtergere
  35. Buna, tocmai m-am apucat de acest tort minunat si am o nelamurire...crema de oua cand o iei de pe foc trebuie sa fie groasa? pentru ca la mine nu se ingroasa...abia dupa ce am pus gelatina s-a mai inchegat un pic.Nu sunt sigura daca sa continui cu frisca!Ar fi minunat daca as primi un raspuns in timp :) multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai noroc ca eram pe faza! :)
      Crema de oua nu trebuie sa fie groasa,scrie in reteta ca trebuie sa fie un pic consistenta,atat.Continua cu frisca fara grija!
      Spor si astept sa-mi spui cum ti-a iesit!

      Ștergere
  36. Buna, a iesit delicios tortul, multumesc pentru reteta si pentru raspunsul promt, chiar am avut noroc ca erai prin preajma (eram pe punctul de a ma opri)O zi buna!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri

    1. Ma bucur ca ti-a placut tortul si iti multumesc ca l-ai incercat.
      Te mai astept pe la mine,o zi buna si tie! :-*

      Ștergere
  37. Buna.
    Am facut si eu mai deunazi un tort dimplomat, dupa o reteta mai veche. Intre timp am descoperit si reteta ta si as vrea sa fac din nou. La torul anterior am avut cateva probleme, si as vrea sa le elimin de data asta, de aceea te rog sa ma sfatuiesti cu privire la urmatoarele aspecte:
    - in reteta mea am folosit 50 gr gelatina la 1kg frisca si 6 oua. Sigur nu e putin 15 gr de gelatina? (eu folosesc granule).
    - frisca nu a iesit foarte tare, am folosit frisca din smantana lichida, in acest caz, ar trebui marita cantitatea de gelatina?
    - in ce moment pui crema in forma?, pentru ca eu am pus-o cand era relativ lichida, dupa ce am pus gelatina, am asteptat cam 10 minute, insa cand am inceput sa pun in forma, piscoturile de pe margine au luat-o in sus si au inceput a pluti. Trebuie lasata mai mult, pana incepe sa se inchege? Mi-e frica sa nu fie prea mult inchegata cand o pun si apoi nu mai ramane uniforma
    - fructele le-am adaugat in crema, dar pentru ca a fost foarte subtire, s-au lasat toate la baza formei, si nu s-au prins in crema inchegate.
    - eu am pus piscoturile pe toata inaltima lor, netaiate, poate din cauza ca a fost prea multa compozitie au iesit in sus.
    Sper ca data viitoare iese mai bine. Multumesc anticipat de raspuns.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,
      Cantitatea de gelatina data e suficienta,granule n-am folosit niciodata.
      Daca folosesti smantana lichida pentru frisca,adauga si un pliculet de intaritor de frisca.
      Crema trebuie sa fie rece cand o pui in forma,nu se intareste asa de repede incat sa nu ramana uniforma.
      E mai bine daca nu pui fructele in crema sau daca le pui trebuie sa fie foarte bine scurse,alfel vor subtia crema.

      Daca citesti cu atentie reteta,inclusiv comentariile n-ai cum sa dai gres.
      Astept sa-mi spui cum ti-a iesit!Spor ! :)

      Ștergere
  38. buna, am o nedumerire referitor la gelatina. inainte sa o adaugi in crema, dupa ce o lasi la inmuiat, o mai pui la dizolvat la microunde, sau o pui direct asa, dupa ce a fost doar inmuiata in apa rece? multumesc anticipat pentru raspuns, care sper sa vina pana maine, cand as vrea sa fac tortul

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,
      Gelatina o pui exact asa cum am scris,doar hidratata pentru ca se va topi de la caldura cremei.
      Spor si astept sa-mi spui cum ti-a iesit! :)

      Ștergere
  39. Am incercat mai multe retete de tort diplomat pana acum, dar asta e cea mai buna. Mi-a iesit intotdeauna. Delicios :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos,ma bucur din suflet ca ti-a placut!:*

      Ștergere
  40. Azi am descoperit aceasta reteta ce mi se pare clara,explicita.M-am hotarat sa incerc s-o fac si eu sambata.E pentru prima oara cand voi face acest tort;sper sa-mi si iasa:)
    Cu frisca am eu oarece probleme in sensul ca nu sta ferma;sper ca de data asta ,cu ajutorul intaritorului de frisca sa-mi iasa.
    Multumesc pentru reteta postata.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa fie pe placul tau,astept sa-mi spui cum ti-a iesit! Spor sa ai ! :)

      Ștergere
  41. Am respectat pasii intocmai, iar crema tot nu s-a intarit nici dupa ce am pus gelatina si am lasat la racit... Cum se repara? mai pun inca doua plicuri de gelatina sau o mai pun la bain-marie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-mi dau seama de ce nu s-a intarit crema,poate n-ai fiert-o cat sa capate consistenta?
      Eventual mai adaugi gelatina,dar in nici un caz n-o mai fierbi cu gelatina in ea.Gelatina fiarta nu se va mai intari.Bafta!

      Ștergere
  42. VIctorie!! :)) Am facut ieri reteta pentru prima data si mi-a iesit f bine.Toti ai mei au fost incantati.Multumesc f mult Flory pentru reteta postata.Pupici.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult pentru reusita!Cu mare placere,pupici!(mi-ar fi placut sa-ti stiu numele :) )

      Ștergere
  43. Avand in vedere ca este pentru prima data cand fac acest tort a iesit destul de bine, invitatii mei au fost crezut ca l-am cumparat de la magazin :)). M-am panicat la inceput deoarece crema nu se intarea si am mai pus 2 folii de gelatina:) iar culoarea la crema a iesit putin galbuie, probabil de la oua....ms mult pt reteta :*

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diplomatul este unul din torturile mele preferate si ma bucura enorm sa stiu ca reteta ti-a iesit de prima data .Gustul e minunat,doar eu postez retete incercate de mine,fac tot posibilul ca pozele sa fie cat mai clare ,astfel incat sa fie usor de facut pentru toata lumea.
      De-a lungul anilor am incercat destule variante,din carti,din reviste din caietele mele vechi.Unele mi-au iesit,altele ,nu.Dar asta a fost reteta care m-a multumt pe deplin si pe care v-am impartasit-o si voua.
      Crema a iesit un pic galbuie de la oua,probabil ai folosit oua de casa sau bio.Te pup cu drag!

      Ștergere
  44. se poate folosi si praf de frisca mixat cu lapte???????

    RăspundeţiȘtergere
  45. neatza.....maine fiind ziua mea...astazi incerc si eu sa fac tortul,...arata super si nici greu nu pare....abia astept

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Symona!La multi ani pentru maine si sper ca tortul sa fie pe gustul tau! :)

      Ștergere
    2. Buna Flory,ms pt urare.tortul reusit de mine este intradevar pe gustul meu,trecand peste unele peripetii(sa branzit prima compozitie de ou si lapte si am facut alta),mi-a iesit reteta,cand m-am uitat dimineatza in frigider si l-am vazut asa frumos aranjat,parca nu imi venea sa cred ca e facut de mine :).....sa ai o zi minunata

      Ștergere
    3. Symo banuiesc ca ai fiert prea mult prima compozitie,de-aia s-a branzit O_O.Important e ca e ai continuat si ai obtinut rezultatul dorit!Pupici.

      Ștergere
  46. buna!ouale cand le batem cu zaharul trebe sa aibe consistenta unei creme.??(batut cu mixerul)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,mmixeaza bine pana se topeste tot zaharul.

      Ștergere
  47. si ce fel de gelatina ai folosit?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie foarte clar in reteta,folii de gelatina.

      Ștergere
  48. dupa ce punem gelatina in amestecul de oua si pana ne ocupam sa facem frista amestecul de oua cu gelatina nu se intareste si nu o mai putem incorpora cu frisca???

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu,amestecul de oua cu gelatina nu se intareste asa de repede,ii trebuie macar cateva ore de stat la rece. :)

      Ștergere
  49. multumesc frumos pentru raspunsuri.sper ca o sa-mi iasa :)

    RăspundeţiȘtergere
  50. va rog mult sa-mi spuneti care e treaba cu gelatina asta ma enervez nu e nici o reteta de tort fara gelatina..cum faceau inainte bunicile torturile fara mama ei de gelatina..chiar nu se face un tort fara gelatina?va rog sa ma convingeti si pe mine..nu se poate fara gelatina?pentru ce se pune mereu gelatina?nu inteleg..imi doresc mult sa fac un tort ..sun incepatoare dar nu ma descurc deloc cu gelatina

    RăspundeţiȘtergere
  51. Salutare!pot folosi tort-gelee in loc de gelathna foi?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu..............,in nici un caz !!!!! tort-gelee se foloseste numai la suprafata tortului

      Ștergere
  52. Buna, am facut tort diplomat azi pentru prima data. Nu s-a inchegat desi e la frigider de trei ore. Ce pot face? Îl pot salva?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna.Trebuie sa ai rabdare,daca ai facut totul conform retetei si gelatina e buna ,cu siguranta se va intari.Astept detalii :D !

      Ștergere
  53. mery te felicit foarte fain incerc si eu pentru miine e ziua baiatului meu dorin

    RăspundeţiȘtergere
  54. Felicitari pentru reteta! O prepar de cel putin 3 ori pe an. As avea insa o problema. Trebuie sa o fac fara sa folosesc gelatina. Cu ce o pot inlocui stiti? Ideea e sa nu folosesc proteina provenita din porc. Multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,ma bucur tare mult ca iti place reteta mea de diplomat.
      Gelatina pe care o folosesc eu este cea folii care provine de la peste.Dar sigur,exista si varianta vegetala,se numeste agar agar si o poti comanda de aici http://www.paradisulverde.com/Magazin-On-line/Altele/Diverse/AGAR-AGAR-PUDRA-60g-RAPUNZEL.html .
      O lingurita de agar agar (4 g ) corespunde cu 6 folii de gelatina (12 g ).
      Sper ca ti-am fost de folos.Daca mai ai si alte intrebari poti apela cu incredere! :)

      Ștergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...