sâmbătă, 14 ianuarie 2012

MUSACA DE CARTOFI


  Au trecut ceva ani de cand n-am mai pregatit o musaca,fie ea de vinete sau de cartofi .Reteta de musaca de cartofi este a mamei mele ,evident este cea mai buna ,la care nu pot si nu vreau sa adaug sau sa scot vreun ingredient sau condiment pentru ca e pur si simplu delicioasa.

Ingrediente :
  • 700 g carne tocata(porc,vita,mix,pasare....)
  • 1,4 kg de cartofi
  • 2 cepe
  • 5-6 linguri de ulei
  • 3-4 catei de usturoi
  • 300  ml suc de rosii
  • 1 lingurita de boia dulce
  • piper,cimbru
  • 1 lingurita de sare
  • 3 oua
  •  patrunjel
 Cartofii ii curatam de coaja si ii taiem felii cat putem de subtiri(eu am folosit o razatoare).
Ceapa si usturoiul  le tocam si le calim in ulei 2-3 minute,adaugam apoi cimbrul,piperul,boiaua,sarea si 200 ml suc de rosii.Amestecam  si adaugam si carnea si mai lasam vreo 6-7  minute .
Ungem cu ulei o tava termorezistenta si incepem sa  asezam straturile.


Primul strat e de cartofi peste care mai punem  un praf de sare ,apoi carne, presaram patrunjel tocat,un alt strat de cartofi,carne si iar cartofi.
Deasupra am pus ouale batute,restul de suc de rosii,patrunjel tocat si 250 ml de apa.Am acoperit vasul cu un capac(sau folie de aluminiu)si am bagat la cuptor vreo ora si 15 minute la foc moderat.In ultima jumatate de ora am luat capacul(folia) si am lasat sa se rumeneasca frumos.


Servim calda cu muraturi ,castraveti,salata...Pofta buna!



56 de comentarii:

  1. O bunatate!! Chiar ieri am facut si eu, difera putin modul de preparare dar este o mancare delicioasa! Pupicei !! Un weekend minunat!!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Delicioasa musaca! Mi-ai facut pofta!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Hmmm, ce bine arata... Stii ca n-am facut niciodata ?! rusinica mie... Pup si week-end placut !

    RăspundeţiȘtergere
  4. Chiar ieri a facut nevasta asa ceva .E OK

    RăspundeţiȘtergere
  5. Foarte bine arata!!!... IAr pozele sunt atat de clare!!!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Tare pofta mi-ai facut ! Taica-miu e innebunita dupa musacaua asta! N-am mai facut demult! Dar mi-ai dat o super idee!!! Te pup

    RăspundeţiȘtergere
  7. E un deliciu...prefer musacaua noastra (eu nu-i pun patrunjel)decat lasagnele lor...Chestie de gusturi nu-i asa???Si eu prajesc intai cartofii !
    Te pup si un weekend placut!!!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Imi place mult musacaua. A ta arata foarte bine .

    RăspundeţiȘtergere
  9. Frumos ai dichisit cartofii aia,parca ar fi lasagna:)

    RăspundeţiȘtergere
  10. Adela chiar este,nu stiu de ce n-ammai facut-o de asa mult timp!Te pup,we placut si
    tie!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Daniela niciodata nu-i prea tarziu,te pup si eu!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Petronela mie-mi plac ambele,sigur depinde de gusturi.Am vazut diverse variante cu cartofii fierti sa prajiti,dar mie imi place prea mult asa ca sa schimb ceva.Bacioni!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Exact asta am vrut sa zic si eu .... de o gramada de ani nu am papat asa ceva .... mi-e dor !!!!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Buna rau de tot!!Mi-ai facut pofta, nu am mai facut de mult!Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Arata delicios!
    Nici eu nu am mai facut de foarte mult timp,din pacate.

    RăspundeţiȘtergere
  16. O bunatate!!! Nici eu nu am mai facut de mult... Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  17. Poza finala face toti baniii!!!!!Delicioasa reteta si fooooarte apetisanta!!!!!Pupici:x

    RăspundeţiȘtergere
  18. Ador musaca asta! Arata tare bine!
    xo

    RăspundeţiȘtergere
  19. Imi place mult musacaua de cartofi!!! Prezentarea este f frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
  20. Ce frumoasa ti-a iesit!!!
    Ai mei o vor cu piure:D.
    Pup, seara frumoasa! >:d<

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Gabita,cu piure n-am incercat,te pup si eu!

      Ștergere
  21. Răspunsuri
    1. Foarte aratoasa bucata din poza de prezentare!!!!

      Ștergere
  22. Răspunsuri
    1. Ma bucur mult,sper sa-ti placa!Week-end placut!

      Ștergere
  23. Pana la urma cat timp se lasa in cuptor???

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca citesti TOATA reteta o sa afli pana la urma cat se lasa in cuptor!!!

      Ștergere
  24. Am facut si eu musacaua dupa reteta ta si mi-a iesit o bunatate,nu mai spun ca arata si excelent.Mi-a placut ca am folosit carofii cruzi(sincer ma indoiam de gust)dar contrar asteptarilor toata lumea a fost incantata si s-au cerut portii duble :).Asa ca nu pot decat sa-ti multumesc,am mai incercat si alte retete de pe site-ul tau si au iesit foarte bune.
    Toate cele bune!
    Lavinia

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lavinia ma bucur tare mult ca ti-a placut si mai ales ca te-ai oprit sa-mi lasi un mesaj.Cum am mai spus este reteta mamei mele si eu o fac asa cum am vazut la ea.Iti multumesc si eu ca ai incredere in retetele mele si te mai astept cu drag! <3

      Ștergere
  25. Eu inainte de a o aranja in tava fierb carofii!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare face cum crede de cuviinta si cum ii place,dar nu vad de ce i-as mai fierbe inca o data daca oricum fierb in cuptor!:)

      Ștergere
  26. Eu am facuto ieri si mia iesit de minune.

    RăspundeţiȘtergere
  27. Vreau sa fac si eu aceasta musaca, maine. Sunt convinsa ca o sa iasa suuuper! Am si eu o rugaminte: sa-mi spui ce dimensiuni are tava. Multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tava are 22x30 cm.Cu mare drag,sa ai spor si sa-mi spui cum ti-a placut! :)

      Ștergere
  28. Azi mi-a venit ideea sa gatesc musaca, si ti-am luat reteta, nu mai facusem de mult timp. Mama o facea cu piure de cartofi, eu o faceam cu cartofii prajiti. Dar reteta ta ma mai scuteste de "manopera" in plus, si abia astept s-o prepar. Voi folosi o cantitate mai mare de ingrediente intr-o tava anti-aderenta mai mare, caci familia mea largita este mai numeroasa, si sa vedem ce-o sa iasa! Multumesc pentru reteta! Doamne Ajuta sa-mi iasa la fel de bine ca in fotografiile tale! Luminita

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Luminita,
      Ma bucur ca reteta mea te tenteaza si sper sa fie pe placul tau si al familiei tale.Am vazut si eu diverse variante cu piure , cartofii prajiti sau fierti dar sincera sa fiu nu m-au tentat tot din cauza "manoperei" in plus.
      Asta e reteta mamei mele,asa o prepara de cand ma stiu,cu cartofii cruzi si te asigur ca e delicioasa.
      Astept sa-mi spui cum ti-a iesit,dar cu siguranta va arata grozav ;)!

      Ștergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...