marți, 13 decembrie 2011

TORT CU CREMA DE MASCARPONE

  A fost unul dintre cele mai fine si delicioase torturi pe care le-am mancat pana acum.Si eram datoare sa revin cu reteta ,mai ales ca este o perioada in care toata lumea pregateste dulciuri  pentru sarbatorile de iarna.Daca va tenteaza un tort cu o crema deosebit de fina ,trebuie sa-l incercati pe acesta,cu siguranta o sa va placa.
Ingrediente:
Blat:
  • 6 oua
  • 7 linguri de zahar
  • 7 linguri de faina
  • 100 g ciocolata amaruie
  • 50 g unt
  • 1 lingurita de praf de copt
  • un praf de sare
Crema:
  • 450 g mascarpone
  • 200 g lapte condensat
  • 250 ml smantana pentru frisca
  • 2 linguri zhar pudra
  • o esenta de vanilie si unt/sau vanilie/rom
Sirop:
  • 3 linguri de zahar
  • 200 ml apa
Decor:  pasta de marshmallow fondant

Blatul: separam ouale,albusurile le mixam spuma,adaugam un praf de sare si zaharul si mixam in continuare,adaugam galbenusurile,ciocolata topita impreuna cu untul iar la final faina cernuta cu praful de copt.
Tapetam cu hartie de copt o forma rotunda cu peretii detasabili de 26 cm.Turnam compozitia si coacem aproximativ 25-35 de minute la foc mediu,apoi lasam blatul la racit.

Crema: mixam mascarponele 2-3 minute,adaugam laptele condensat  si smantana pentru frisca mixata cu cele doua  linguri  de zahar pudra.Aromam cu o esenta si pastram la rece.
Siropul il pregatim astfel:  caramelam zaharul ,adaugam apa si fierbem pana caramelul e topit.Lasam la racit.
Blatul il taiem pe jumatate,insiropam prima parte si adaugam trei sferturi din crema,acoperim cu a doua ,o insiropam si pe aceasta si imbracam tortul cu crema ramasa si pasta de marshmallow fondant.
Daca nu doriti sa pregatiti pasta de mmf ,impartiti crema pe jumatate si decorati doar cu crema.
Punem la rece cateva ore si putem servi.Fin,delicat si absolut divin,pofta buna!


27 de comentarii:

  1. Mascarpone imi place in mod deosebit.Bun tortul.Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Mmmm... ce bine arataaa! Imi place tare mult crema cu mascarpone! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  3. Foarte buna crema, chiar aseara am facut si eu o crema cu mascarpone si portocale. As manca si eu o bucatica din tortul tau :)

    RăspundeţiȘtergere
  4. Mmm, ce bine arata!!!Tare, tare delicios!Imi place mult crema!Am s-o incerc:) Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Ce bun e cu lapte condensat, foarte finut tortul, felicitãri:)

    RăspundeţiȘtergere
  6. Pare tare delicios, asa ca voi face si eu crema de la tortul tau!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Ador crema asta , este atat de usoara si placuta la gust .

    RăspundeţiȘtergere
  8. Cred ca o sa gust si eu o feliuta...pare super gustos!!!!pupici si spor la treaba!!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Iuliana am venit si eu la o feliuta ca tare fain arata.Sunt sigura ca ti-a iesit ceva delicios !!!
    Te tzuc !

    RăspundeţiȘtergere
  10. Cu siguranta am sa incerc aceasta crema, poate chiar la tortul de Sf. Stefan! Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Arata extraordinar! Nu am cuvinte! Nu am incercat niciodata o crema cu mascarpone, dar de la un timp ma bate gandul sa incerc. Si gand la gand cu bucurie am dat si peste acest tort superb. Felicitari!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Moartea siluetei!bestial! folosesti lapte cundensat indulcit sau normal?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Folosesc lapte condensat indulcit!

      Ștergere
    2. Ce e smantana pt frisca? Exista smantana speciala? Sau pot folosi orice smantana?

      Ștergere
    3. Draga Mia,poti citi aici http://www.reteteleluiradu.ro/2009/12/05/foarte-pe-scurt-despre-smantana/,despre tipurile de smantana.Nu poti obtine frisca diorice tip de smantana.Sper sa te fi lamurit!

      Ștergere
    4. bun... m-ai lamurit :) dar mai pune-mi te rog aceasta smantana trebuie sa o bati si sa iasa frisca si apoi sa o adaugi peste mascarpone ?
      mersi mult

      Ștergere
    5. Exact cum scrie in reteta,mixata cu zaharul pudra si apoi adaugata peste mascarpone!Te pup!

      Ștergere
  13. Draga mea, am facut tortul cu glazura de cioco. A iesit extraordinar. Baietii mei se tot ling pe degete. Te pup.

    RăspundeţiȘtergere
  14. arata excelent dar la crema fondant nu ma bag

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!N-ai de ce te teme,nu e mare filozofie pasta de mmf!:*

      Ștergere
  15. buna as vrea sa a ac si eu un tort dar nu stiu cum sa fac covertura cea alba sa o pun peste el ....te rog ajutama iti las id meu aicia pentru a-mi explica cum se face ms muult ...deny_loquita@yahoo.es

    RăspundeţiȘtergere
  16. ai dat o reteta la crema fix de kkt...nu mai postati retete daca nu-s buune...faceti lumea sa consume ingredite degeaba...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul e ca ,reteta de la crema e si complicata rau,sa amesteci trei ingrediente implica multa munca fizica si psihica.
      Nici macar nu cred ca ai incercat-o ,esti doar una dintre frustratele care sunt ahtiate dupa rautati gratuite.Nici nu trebuia sa scrii mai multe randuri ca sa se vada lipsa de bun simt,limbajul folosit spune tot!

      Ștergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...