duminică, 6 noiembrie 2011

PRAJITURA CU CREMA DE VANILIE

  Ador vanilia.Bineinteles pe cea adevarata,naturala care are un parfum inconfundabil.Si pentru ca Laura Adamache ne-a invitat  la un nou concurs  sponsorizat de Pastai de vanilie,nu puteam sta deoparte ,mai ales ca vanilia este vedeta.
Si la mine in bucatarie este,fapt pentru care imi prepar zaharul vanilat acasa.
Si bineinteles esenta (extract) de vanilie preparat dupa reteta Mayei.
Ingrediente:
Blat 1:
  • 75 g ciocolata amaruie
  • 40 g unt
  • 2 oua
  • 50 g zahar
  • 70 g de faina
  • 50 ml lapte
  • 1/2 lingurita de praf de copt
Blat 2:se prepara din aceleasi ingrediente ca si cele de la primul blat,doar inlocuim ciocolata amaruie cu ciocolata alba.
Crema de vanilie:
  • 500 ml frisca lichida
  • 6 galbenusuri
  • 100 g zahar
  • 100 g mascarpone
  • 50 g amidon
  • 1 pastaie de vanilie
  • 8 g gelatina (4 foi)

Topim ciocolata rupta bucatele impreuna cu untul la bain marie sau la microunde.Ouale le batem cu zaharul pana acesta se topeste,apoi adaugam laptele ,faina amestecata cu praful de copt si ciocolata topita cu untul.
Turnam compozitia  intr-o tava (23x30) si coacem 20-25 de minute la foc moderat.
Preparam si blatul 2 in acelasi mod,doar ca inlocuim ciocolata amaruie cu ciocolata alba.
Cat timp se racesc blaturile preparam crema.
Una dintre cele mai bune creme de vanilie cu siguranta,aceasta apartinand lui Pierre Hermé,la care eu am adaugat gelatina.
Intr-o craticioara punem frisca lichida impreuna cu pastaia de vanilie taiata pe jumatate si semintele pe care le-am adunat cu un cutit .Punem la foc mic si aducem la punctul de fierbere.
Cele 6 galbenusuri le frecam cu zaharul pana devin cremoase si deschise la culoare,incorporam amidonul si frisca lichida incalzita in fir continuu.
Cand am omogenizat compozitiile punem vasul din nou pe foc,amestecam continuu pana crema devine densa.Atentie,nu trebuie sa fiarba!
Apoi adaugam gelatina hidratata in apa rece vreo 10 minute,amestecam bine si apoi lasam sa se raceasca.Din cand in cand amestecam in ea pentru a nu se forma o coaja deasupra.
Cand este rece incorporam si mascarponele  ,omogenizand bine.
Pentru asamblare folosim tava in care am copt blaturile.O tapetam cu celofan alimentar,punem blatul cu ciocolata alba,turnam apoi crema si acoperim cu blatul de ciocolata amaruie.
Tinem la frigider pana a doua zi.


Portionam dupa dorinta si servim.Un adevarat deliciu,pofta buna!



46 de comentarii:

  1. Tare delicioasa!!!Bafta multa la concurs!Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Bafta la concurs. In ultima perioada am o pofta nebuna de brajituri :)))

    RăspundeţiȘtergere
  3. Si eu sint innebunita dupa gustul de vanilie, asa ca, iau o feliuta de la tine ca sa dorm bine la noapte si sa visez la prajiturica asta buna... Bafta la concurs ! Pupici !

    RăspundeţiȘtergere
  4. O prajitura pe cinste.Bafta la concurs.Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Te invit cu mare drag sa participi la concursul organizat pe blogul meu !
    http://bucatepealese.blogspot.com/2011/11/concurs-culinar.html

    RăspundeţiȘtergere
  6. Delicios! Imi plac foarte mult prajiturile cu vanilie! Multa bafta la concurs!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Daniela stiu ca esti o pofticioasa :),multumesc ,te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Mimmi multumesc tare mult pentru invitatie,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Taare frumoasa si aratoasa,de gust nu ma indoiesc!Asa ca bafta multa!

    RăspundeţiȘtergere
  10. ....minunat !!...o reteta speciala !!!....abia astept sa imi pun pastaile din dulap la lucru !!!!.....cu siguranta vei avea succes cu acest desert de rasfat !!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Imi place mult prezentarea, bafta la concurs!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Arata demential!!!!bafta la concurs, te pup :*

    RăspundeţiȘtergere
  13. Arata delicios de-a dreptul! Imi poti spune si mie te rog cum exact faci tu zaharul vanilat? Cate pastai la ce cantitate de zahar (banuiesc k zahar brun nu merge) si cat anume dureaza procesul? Multumesc :)

    RăspundeţiȘtergere
  14. Troppo bella la presentazione e il risultato ottenuto, non posso non farti i complimenti... un abbraccio e buonissima giornata

    RăspundeţiȘtergere
  15. Delicioasa si o prezentarea frumoasa!!! Bafta la concurs!

    RăspundeţiȘtergere
  16. multa bafta!!!!!! arata intr-un mare fel prajiturica ta ;)...

    RăspundeţiȘtergere
  17. Gratiela iti multumesc tare mult,ma bucur ca-ti place!Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  18. Raluca eu fac cu zahar pudra pt ca imi place mai mult asa.La 300 de g de zahar pun 2 pastai de vanilie carora le-am scos semintele si le-am amestecat cu zaharul,am pus intr-un borcan,inclusiv tecile de la pastai si am inchis borcanul ermetic.Am inceput sa folosesc din zahar dupa 3 saptamani,dar din cand in cand am scuturat borcanul pentru ca zaharul are tendinta sa se intareasca.Cu zahar brun n-am incercat,dar nu vad de ce n-ar merge,e o idee foarte buna.Te pup si-ti multumesc de vizita!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Marifra ti ringrazio tanto per i complimenti e per la visita.Bacioni e buonissima giornata anche a te!

    RăspundeţiȘtergere
  20. Stiam eu ce-i mai bun vine la urma :)) Bafta Flory !

    RăspundeţiȘtergere
  21. bafta si tie cit si la toti participantii

    RăspundeţiȘtergere
  22. Bafta la concurs! Arata excelent, iar prezentarea este superba! :*

    RăspundeţiȘtergere
  23. arata supeeeer prajitura ta !!!sa ai succes si la concurs!!!

    RăspundeţiȘtergere
  24. Prajitura arata minunat, bafta la concurs! Pupici:*

    RăspundeţiȘtergere
  25. Cat de bine arata !! as manca si eu o feliuta !! de mult n-am mai facut o prajitura asa cremoasa si mi-ai facut o poftaaa !!

    RăspundeţiȘtergere
  26. Arata senzational! Felicitari pentru blog, imi place foarte mult!

    RăspundeţiȘtergere
  27. Fetelor va multumesc tare mult,va pup pe toate!

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...