duminică, 25 septembrie 2011

GEM DE GUTUI

 Dupa gemul de fructe de padure acesta este inca unul pe care il ador.Are un gust deosebit si imi aduce aminte de copilarie pentru ca bunicii mei aveau in curte un gutui ,care in fiecare toamna ne daruia foarte multe fructe parfumate,amarui,cu puf galben ca de pui...
Ingrediente:
  • 1 kg pulpa de gutui
  • 650 g zahar
  • sucul de la o lamaie
  • 400 ml apa
 Spalam fructele si le dam pe razatoarea cu ochiuri mari,stropindu-le cu suc de lamaie.Cand am terminat adaugam zaharul si apa si amestecam  pana acesta se topeste.Punem la foc mediu si fierbem pana ne place consistenta gemului.Al meu a fost gata intr-o ora.
Am pus gemul in borcane sterilizate pe care le-am acoperit cu prosoape de bucatarie si le-am lasat pana a doua zi.
Delicios,pofta buna!





36 de comentarii:

  1. Dulceata de gutui este grozava si tare as vrea sa apuc sa fac o sarja anul asta!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Si mie imi place tare!! abia astept sa fac si eu ;) Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  3. ce frumos ti-a iesit !si mie imi place dulceata de gutui,da' de facut n-am facut de tare multi ani!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Pot sa zic cu siguranta ca este unul dintre cele mai bune gemuri pe care le-am mancat. Il face bunica mea si mi se pare in continuare cel mai bun. Este parfumat si dulce, fara a fi lesinat de dulce. Iar varianta in care adaugi si un pic de nuca este cu adevarat delicioasa!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Inca un gem care-mi place foarte mult , dar pe care rar "il prind" . Soacra mea face , este delicios , dar acum fiind departe de ea , nu mai apuc.

    RăspundeţiȘtergere
  6. Eu sint innebunita dupa gutui, dar aici le gasesc foarte greu... Stii care erau poftele mele cind eram insarcinata ?! Sa maninc gutui, atunci ma trezeam ca-mi aduceau prietenii gutui, cum le vedeau, cum le cumparau... Acum mi-ar prinde bine, ca as face dulceata... Si mai mincam dulceata de gutui cind eram mica, avea bunicul copacei in gradina... Mama, ce frumos miroase... imi fac pofta degeaba... Fug si te pupicesc !!!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Iubesc gemul de gutui! Imi place cum ti-a iesit!

    RăspundeţiȘtergere
  8. eu tocmai ce am facut o portie de compot , sper sa ajung sa fac si dulceata ;) ...superba prezentarea!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Antonina e un gem deoasebit!Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Pansy multumesc,nici eu n-am mai facut de muuulti ani!Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Kadia e adevarat,e unul dintre cele mai bune!Varianta cu nuci e specialitatea mamei mele,excelenta!Multumesc frumos devizita!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Danuta aici se gasesc in perioada asta.Dulceata e si si parfumata da,dar deosebit de buna,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Si eu Alexandrina,multumesc, te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Adinuta e super bun si compotul,multumesc,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Ce buuun!!! Imi place mult gemul de gutui! Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  16. de multi ani nu am mai mancat.era printre preferatele mele dar aici nu cresc nici gutui nici visine:(((
    pupici

    RăspundeţiȘtergere
  17. Flory, eu cred ca tu chiar îmi ceri adresa, si eu nu ma prind =)) Banuiesc ca asta vrei sa-mi faci cu gemul asta!
    Arata de milioane, si îl ador din tot sufletul!
    :*

    RăspundeţiȘtergere
  18. Si mama mea facea in fiecare toamna...eu n-am facut niciodata dar imi place mult si mai ales aroma...si-mi placea si in clatite,ei,amintiri!!!
    Te-am pupat si-ti urez o saptamana placuta!!!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Gemul de gutui este si preferatul meu.Mama face mereu si peltea.Alta minunatie!

    RăspundeţiȘtergere
  20. Pfaaa.. ce pofta mi`ai facut.. Dintre toate dulceturile, cel mai mult imi place cea de gutui! Abia astept sa faca mama si anul asta, ca eu... sa traiasca mama! :)) Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  21. Taaaaaaare-mi mai place cum arata dulceata asta Flory !
    Are o culoare minunata si cu o feliuta de paine calda si-un pahar cu lapte, trebuie sa fie un deliciu.
    Atat doar mai trebuie sa pun si eu in toamna asta, cateva borcane cu dulceata de gutui....
    Te tzuc !

    RăspundeţiȘtergere
  22. Gutui, abia astept sa apara si aici. De obicei sunt cateva intr-un colt, americanii nu stiu ce sunt, dar sunt de ajuns sa imi fac pofta in fiecare an :) Multumiri pentru reteta, daca vreau sa fac gem stiu de unde sa iau reteta :)

    RăspundeţiȘtergere
  23. ce bunatate! cat de curand fac si eu :)

    RăspundeţiȘtergere
  24. gutuia pentru mine e un fruct care imi da de stire ca uite,uite si toamna se cam termina :((,dar in acelas timp le ador parfumul!!O zi frumoasa!Pupici!!

    RăspundeţiȘtergere
  25. Delicios si parfumat! Arata fff bine gemul tau. Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  26. Desi pare usor de facut nu este o delicatesa oarecare, trebuie sa "prinzi" momentul in care atinge consistenta si culoarea ce il caracterizeaza. Se pare ca aici sunt. Felicitari.

    RăspundeţiȘtergere
  27. Era o vreme cand facea bunica asa ceva, acum mult timp. Este unul dintre gemurile mele preferate. O zi buna!

    RăspundeţiȘtergere
  28. Am intrat doar sa te salut si sa te intreb ce mai faci....sper ca esti bine,sanatoasa si ca toate lucrurile sant la locul lor!
    Te pup si-ti doresc odihna placuta (ca ne-ai bombardat toata vara cu retete...hahaha)

    RăspundeţiȘtergere
  29. Am facut gemul dupa reteta, mi-a iesit perfect, dar pelteaua mi-a iesit cam moale. In plus, nu stiu la ce sa o folosesc. Ar merge la TARTA? Cu ce fructe sa o combin? Sunt intr-un gol de imaginatie. Astept ajutor!

    RăspundeţiȘtergere
  30. Buna Rovana!
    Ma bucur ca reteta de gem ti-a fost de folos si mai ales ca ti-a iesit perfect.
    Despre peltea nu stiu ce sa-ti spun pentru ca nu cunosc reteta pe care ai folosit-o.Daca e prea moale eu n-as folosi-o la tarta,mie imi placea cu pancakes,clatite,papanasi.
    Multumesc de vizita si te mai astept,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  31. Uite aici Flory reteta la peltea de gutui si folosirea ei,eu as folosi-o si la umplut clatitele,si la ornarea grisului si orezului fiert in lapte etc

    RăspundeţiȘtergere
  32. scuze pe siteul Bucataras acolo gasesti multe retete de Peltea de gutui

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...