joi, 18 august 2011

TOCANITA DE LEGUME

  Imi place mult si carnea dar mananc fara probleme si legume,imi plac mult grilate si mai ales adunate intr-o tocanita foarte buna.Sotul o prefera pe post de garnitura dar eu nu vreau sa-i stric gustul si o mananc ca atare,mai ales ca bamele ii dau un gust special.Anul trecut cand am fost acasa ,scumpa mea mama ,a avut grija sa-mi puna cateva borcane cu bame,culese din gradina ei si conservate cu pricepere cum numai ea stie.Sarut mana mami!
Ingrediente:
  • 1 ceapa mare
  • 2 catei de usturoi
  • 1 morcov
  • 4 cartofi
  • 1 ardei gras
  • 1 vanata
  • 250 g bame
  • 50 ml ulei de masline
  • 170 ml  pasta de rosii
  • sare,piper
  • patrunjel proaspat
Prima data curatam vanata de coaja,o taiem cubulete ,presaramsare peste ea si o lasam la scurs intr-o sita.Apoi tocam ceapa si usturoiul si le punem la calit in uleiul de masline pana se inmoaie.
Adaugam morcovul dat prin razatoarea mare si-l calim 2 minute.
Apoi ardeiul gras taiat fasiute.
Cubuletele de vanata clatite bine si scurse.
Si cartofii curatati si taiati cubulete ,apoi bamele din conserva clatite si scurse bine.Daca aveti bame proaspete trebuiesc fierte inainte 10-15 minute in apa cu sare si putin otet.Apoi le clatiti si le adaugati la tocanita.
Punem si 200-300 ml de apa,sare si piper dupa gust,acoperim si lasam la fiert vreo 15-20 de minute.
Cand legumele sunt fierte adaugam pasta de rosii,mai dam cateva clocote si tocanita este gata.
Presaram si patrunjel proaspat si servim.Pofta buna!






    30 de comentarii:

    1. Uite ca nu are carnita s arata excelent,iti stimuleaza apetitul!Pupici,Flory,o zi buna sa ai!

      RăspundeţiȘtergere
    2. Ce gust deosebit au preparatele facute vara cu legume proaspete.

      RăspundeţiȘtergere
    3. Imi place tare mult cum arata. Mi`ai facut pofta! Pupici

      RăspundeţiȘtergere
    4. Ce-mi plac bamele. Nu am mai mancat de mult ca-n piata nu am gasit, iar in magazin am vazut dar erau cam mari, nu asa mici si fragede ca ale tale. Pup!

      RăspundeţiȘtergere
    5. Cat de misto e mancarica! de cand n-am mai mancat bame.. Am si uitat de ele !! tare buna mai e!! pupici

      RăspundeţiȘtergere
    6. Sunt prezenta la masa, ok? Arata foarte bine, felicitari!

      RăspundeţiȘtergere
    7. Excelenta ideea sa folosesti bame in tocanita! Felicitari!! Pupici

      RăspundeţiȘtergere
    8. Incep prin a spune ca n-am mancat bame niciodata.Dar ideea nu-mi displace mai ales vazand ce bine arata...deci daca voi avea ocazia voi gusta numaidecat.
      Te-am pupat si o seara placuta!!!

      RăspundeţiȘtergere
    9. Asa e Teo,si mancarurile din legume sunt delicioase.Pupici,o seara frumoasa!

      RăspundeţiȘtergere
    10. Maria intr-adevar,au un gust minunat,pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    11. Sara ma bucur ca-ti plac,poate gasesti si de-astea micute,pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    12. Da Antonina,e foarte gustoasa,next time o fac doar cu bame!pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    13. Ooooook,te servesc cu drag,ms,pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    14. Nu am mîncat bame niciodata. Nici macar nu pot sa-mi dau seama ce gust au! Odata si odata trebuie sa le încerc. Proaspete nici nu am vazut pe la noi. Parca prin congelatoare, se gasesc. Trebuie sa cercetez, ca-s curioasa.
      Arata tare bine mîncarica ta.
      Pupici si o seara frumoasa :*

      RăspundeţiȘtergere
    15. Cristinabamele ii dau un gust nemaipomenit de bun,multumesc,te pup!

      RăspundeţiȘtergere
    16. Petronela gsta daca ai ocazia,sunt grozave!te pup!

      RăspundeţiȘtergere
    17. Maya eu am crescut cu bame,bunicul meu cultiva in fiecare an,acum continua traditia ai mei.Daca gasesti si te tenteaza incearca,poate-ti plac!Te pupic,o seara frumoasa si tie!
      P.S Perla cred ca-l accepta oricum pe Mike,ii place viata,ti-am mai spus asta :)!!

      RăspundeţiȘtergere
    18. Nu am mancat de muuulti ani bame.Arata foarte bine papica ta.O seara buna.

      RăspundeţiȘtergere
    19. Dia de ce nu ai mancat?Nu se mai gasesc sau ?Multumesc,pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    20. Ma inscriu si eu la o portioara, dar o tin pentru miine ca e vineri... Sa nu rizi de mine, dar n-am mincat niciodata bame si nici n-am vazut... Pupici !!!

      RăspundeţiȘtergere
    21. Arata excelent!!! Ador legumele! Pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    22. Daniela daca n-ai mancat iti opresc neaparat o portie,pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    23. o super tocanita !bamele probabil c-au rupt gura targului!

      RăspundeţiȘtergere
    24. Multumesc Pansy,da,bamele au fost vedete :)!pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    25. Ce gust au? Se aseamana cu alta leguma?
      Am vazut la Kaufland în congelator...

      RăspundeţiȘtergere
    26. Maya depinde de fiecare cum il percepe.Daca sunt gatite prea mult devin cleioase,ele avand un continut ridicat de mucilagii.Mie si sotului ne plac foarte mult,insa fiica-mea nici nu vrea sa auda.Ramane sa incerci si vei sti si gustul,mie nu mi se pare ca se aseamana cu o alta leguma.Pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    27. Doamne ce nebunie de arome...!!!Le iubesc !!! Acum prestez si eu o asemenea tocanita......mmmmm...
      O zi frumoasaa !!!

      RăspundeţiȘtergere
    28. INCA NU AM FACUTO DUAR SUNT SIGURA CA A SA FIE FUARTE BUNA !!!

      RăspundeţiȘtergere

    Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...