marți, 9 august 2011

GEM DE SMOCHINE CU VANILIE

  Am cules in sfarsit si primele smochine.Anul asta au facut uimitor de multe fructe,sunt plini de fructe mari si suculente.Dupa ce am mancat pe saturate ,am cules un cosulet si pentru gem,de data asta m-am hotarat sa-l aromez cu vanilie.Chiar daca ai mei nu sunt fani  smochine,in fiecare an prepar cateva borcane de gem din smochinele cu interiorul rosu care sunt uriase.Pe  celelalte cu pulpa galbena si mult mai dulce le pun intregi.Zic eu ca-i tot un fel de gem,doar ca las fructele intregi,cu tot cu coaja,pe care le folosesc la diverse dulciuri.Acestea di urma se coc mai tarziu,as mai avea de asteptat cam o saptamana.timp in care pot sa prepar in voie bunatati din cel "rosu".
Ingrediente:
  • 2 kg smochine
  • 1 kg de zahar
  • 3 linguri esenta de vanilie(home made,sau 2 pliculete zahar vanilat+3 linguri alcool)
  • o pastaie de vanilie

 Spalam smochinele si le lasam sa se scurga bine.Le taiem bucati,eu in patru si punem zaharul peste ele.
Adaugam si cele 3 linguri de esenta , amestecam din cand in cand pana se lasa destul sirop si zaharul
a inceput sa se dizolve,la mine a durat vreo ora si jumatate.
Cand arata asa punem vasul pe foc.
Fierbem pana siropul prinde consistenta,spumand tot timpul si pe cat posibil eliminand si din seminte.
Cand este aproape gata,adaugam semintele si pastaia de vanilie.

Punem cu atentie in borcane sterilizate bine si le asezam cu capacul in jos intre prosoape de bucatarie.
Cand s-au racit le etichetam si le pastram la loc rece si intunecos.Pofta buna!






17 comentarii:

  1. Asta-i adevarata lovitura sub centura . De unde sa iau eu acum smochine in tara lui mos Craciun?Vai , cat de mult imi place gemul de smochine .

    RăspundeţiȘtergere
  2. Sa inteleg ca ai un smochin in curte? Ce fericita esti. Cand eram copil si stateam la casa si eu aveam. Acum asa le duc dorul, in supermarket sunt cam piperate la pret. Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Dorina sorry!E un deliciu gemul de smochine,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Sara & Miki,sunt foarte fericita,ca am doi smochini de soiuri diferite.pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  5. M-ai lovit direct în suflet!Si eu vreau smochine!Ce bine arata gemul tau!
    Am un smochinel în gradina de acasa,dar e mititel.Totusi sper ca la anul face si el o smochina :D
    Sa va fie de bine,Flory :*

    RăspundeţiȘtergere
  6. Am si eu un smochin in curte la mama ,anul trecut a fost plin de fructe insa anul acesta nu are deloc.
    Ce aroma, ce savoare trebuie sa aiba gemul tau.
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  7. si noi avem un smochin tinerel inca , dar creste el mare !!! :)))) ... delicios gemutzul tau!!!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Maya ma bucur ca-ti place gemul,multumesc.Sper ca smochinelul tau sa faca muulte fructe,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Maria ai mei au facut in fiecare an destule fructe.Delicios gemul,are o aroma minunata de vanilie,pup si eu!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Adinuta sper sa creasca mare si rodnic :)!Ms pupicei!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Foarte interesant, cred ca e un deliciu! Ma faci sa-mi doresc si eu un smochin in curte...

    RăspundeţiȘtergere
  12. Draga mea, eu nu am smochin... asa ca voi ramane cu gandul la gemul tau! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  13. ce minunat trebuie sa fie acest gem1 eu, din pacate, nu am cum sa ajung la fructele astea delicioase!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Minunat!!! Nu am mancat niciodata dar cred ca e super! Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Flory,tu te rasfeti!Gemul asta e demential,eu una ador smochinele!Nu manca singura!Te puuup dulce!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Hmmm Flory ce bine arata, dar eu nu mancat niciodata :(, tare as vrea sa gust o felioara! Pupicei!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Trebuie sa fie tare bun... n-am mancat niciodata!

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...