marți, 12 iulie 2011

SIROP DE MURE

  Inca unul dintre siropurile care imi plac foarte mult ,si daca tot pot sa le adun personal dintr-un loc plin de verdeata,netraficat ,mirific si pe deasupra sunt si moca :D,de ce nu mi-as face toate poftele?Nu tocmai intamplator am ales fructele de padure pentru provocarea Dulce Romanie,tre' sa recunosc,am o slabiciune pentru mure si afine.
Ingrediente:
  • 1150 g mure(atat am avut rabdare sa adun :))
  • 800 g zahar
  • 0,5 l apa
Fructele le spalam si le lasam la scurs intr-o sita.Le transferam apoi intr-un vas ,turnam zaharul peste ele si amestecam pentru ca zaharul sa  se imprastie uniform.Le lasam apoi cateva ore timp in care amestecam din cand in cand pentru ca zaharul sa se topeasca si sa se formeze cat mai mult suc.
Murele mele au fost atat de coapte si zemoase incat dupa 3 ore pluteau intr-un suc dens.
Am trecut totul printr-o strecuratoare fina iar peste lichidul(cam o,5  l) obtinut am pus  jumatate de litru de apa si am fiert la foc moderat spumand cand a fost nevoie cam 20-25 de minute.
Am obtinut  8oo ml de sirop delicios pe care l-am pus fierbinte intr-o sticla(750 ml) ,am capsat-o si am lasat-o la racit.Restul  l-am savurat cu apa plata si cuburi de gheata.Excelent!Pofta buna!




37 de comentarii:

  1. Flory, arata foarte bine, la gust i nemaipomenit, ne place tare mult , abia astept sa adunam si noi , da de reusim sa facem si dulceata... Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Vreau si eu in locul mirific si plin de verdeata cu mure moca :((. Si vreau si eu sirop de mure, mai ai?

    RăspundeţiȘtergere
  3. Cate bunatati ai pregatit Flory!! cat de mult imi place.. chiar ma gandeam ieri ca n-am nici un sirop in casa.. vroiam sa-mi fac un mojito.. da de unde.. nu tu menta, nu tu sirop ;(( Tare bun mai e siropelul tau!! sa stii ca nu am uitat de provocare.. doar ca inca nu mi-am facut timp.. dar o sa te bombardez cu retetele ;)) pupici Flory

    RăspundeţiȘtergere
  4. foarte faina culoarea.cand eram copil culegeam mure .ma umpleam de zgarieturi pe maini si picioare dar tot ma duceam zilnic sa adun mure atat de mult imi placeau.si acum le ador dar nu se gasesc aici :(
    pupicei

    RăspundeţiȘtergere
  5. astept si eu sa se coaca bine murele mele...O zi frumoasa iti doresc! Cristina (www.divainbucatarie.ro)

    RăspundeţiȘtergere
  6. Foarte bun...si mai ales racoritor:)
    o zi minunata!

    RăspundeţiȘtergere
  7. o bunatate de sirop !!!!... ador siropurile vara !!!... am facut si eu de zmeura ;)..

    RăspundeţiȘtergere
  8. Adela multumesc!Din fructele de la sirop am facut si eu dulceata,altfel nu se putea,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Ralu daca vii la mine iti promit ca te duc in locul acela mirific sa culegem mure moca :) si preparam si sirop proaspat impreuna!Sirop mai am,pentru pofticiosi asa ca tine,te pupic <3!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Antonina ma bucur ca-ti place!Nici nu mi-a trecut prin cap ca ai fi uitat de provocare,stiu ca ai fost bolnavioara.Oricum astept cu drag si interes retetele tale,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  11. E Sarah,ce amintiri frumoase!Imi pare rau ca nu ai de unde sa cumperi,si eu pe-aici plang dupa visine.te pupic!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Cristina abia astept sa vad ce bunatati faci cu mure.O zi frumoasa,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Adinuta ms,astept reteta ta,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Ce as bea si eu un pahar cu multa gheata sa ma racoresc pe caldura asta ..
    E foarte bun,dar nu prea fac siropuri ci mai degraba le cumpar ...
    O zi faina sa ai !

    RăspundeţiȘtergere
  15. Tu cate bunatati mai faci!!!
    Io cand vad ca voi aveti mure, zmeura :((((
    Eu abia astept sa fac ceva pentru provocarea ta, dar nik nu am aici :)))
    Trebuie NEAPARAT sa imi pun busuioc in ghiveci ca aici nu gasesc, numa' toamna :)), afinele inca nu-s coapte, la piata nu aduce zmeura sau alte fructe de padure ..nu stiu ce sa fac :(
    O sa fac ceva cu busuioc uscat, ma primesti asa?:D

    RăspundeţiȘtergere
  16. Mimmi te invit la un pahar de sirop rece!E delicios,eu prefer sa le fac decat sa le cumpar,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Gabita si inca mai fac!Imi pare rau ca nu gasesti,ti-as trimite un cos maaare cu fructe de padure si-un ghivecel de busuioc daca s-ar putea.Te primesc oricum,ca si uscat daca e ,tot busuioc se numeste!pupici multi <3!

    RăspundeţiȘtergere
  18. O licoare super parfumata!!!...Yummy!!!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Hai Dear

    This looks yummy....you have a lovely blog… I have been going through your blog for hours…You have so many wonderful recipes..I have bookmarked you blog and some recipe from that to try..Please check out my blog..It is for food lovers and person who love to cook..You could find so many recipes that you can easily try at home..I update this blog on a regular basis…So please follow me and motivate me..Thank you
    http://yummytummy-aarthi.blogspot.com

    Aarthi

    RăspundeţiȘtergere
  20. Cat de bun trebuie sa fie! ;)

    N-am uitat de provocare, dar ca un facut nu gasesc in piata nici zmeura, nici mure...nimic nimic...:( Sper sa nu treaca luna si sa nu onorez invitatia! Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  21. Aromat si delicios! Acum mi se coc si mie murele din gradina...CRistina (www.divainbucatarie.ro)

    RăspundeţiȘtergere
  22. loved it ....beautiful clicks..
    first time here..love your space..
    awesome recipe collection with gorgeous presentation..
    Am your happy follower now..:)
    do stop by mine sometime..
    Tasty Appetite

    RăspundeţiȘtergere
  23. Aarthi thanks for the visit and for your beautiful words!

    RăspundeţiȘtergere
  24. Miha imi pare rau ,si Gabita imi spunea ca are aceeasi problema.Te descurci tu pana la sfarsitul lunii,pupici multi!

    RăspundeţiȘtergere
  25. Cristina cum am spus si mai sus iti astept cu nerabdare retetele!pup!

    RăspundeţiȘtergere
  26. Jay I'm glad you like my blog, thanks for your visit!

    RăspundeţiȘtergere
  27. urgent.am o intrebare.fructele cu zaharul stau 3 ore pe foc? sau nu?

    RăspundeţiȘtergere
  28. Ana fructele nu stau pe foc 3 ore.Le-am lasat atat pentru a-ai lasa cat mai mult sirop!pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  29. Le-am tinut pe masa si am amestecat din cand in cand !

    RăspundeţiȘtergere
  30. nu aveti reteta de dulceata de mure fara samburi.

    RăspundeţiȘtergere
  31. Nu,eu fac gem si las si sambureii,imi place asa!O seara frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
  32. Chiar acum pregatesc si eu siropul:)
    Am mainile mov :) dar sper sa merite efortul. Eu las murele cu zahar pana maine...are ceva?
    Dupa ce prepar siropul mai adaug zahar pt dulceata?
    Siropul se poate pastra peste iarna ? Am obs. ca nu are conservant...scuze ca pun asa multe intrebari, dar nu prea ma pricep:(

    RăspundeţiȘtergere
  33. Buna Issa!Te asigur ca merita efortul,nu are nimic daca lasi murele cu zaharul pana maine,doar sa fie la loc racoros.Da,pentru dulceata trebuie sa mai adaugi zahar,eu am mai pus cam 300 g.
    Siropul se pastreaza perfect peste iarna,doar sa-l sterilizezi bine.Nu folosesc de obicei conservanti.
    Te pup si te mai astept,sa-mi spui cum ti-a iesit!

    RăspundeţiȘtergere
  34. Abia astept murele sa-mi prepar si eu siropul asta. Intra si la mine pe site ca poate te va atrage vreo retete specifica. :)

    RăspundeţiȘtergere
  35. cred ca trebuie sa fie foarte bun acest sirop.....

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...