vineri, 6 mai 2011

SOCATA

      Si pentru ca a venit si vremea socului ar fi pacat sa nu ne bucuram de aceste flori parfumate si cu o multime de proprietati.Eu am profitat din plin si am facut de doua ori pana acum.Sa vedem ce ne trebuie pentru a obtine un suc racoritor,parfumat si sanatos:
  • 4,5 l de apa
  • 8 flori de soc
  • 400 gr de zahar
  • 3 lamai mari
  • cateva boabe de orez (pentru fermentatie)
Zaharul il punem pe foc cu 1 l de apa si amestecam pana ce zaharul se topeste complet,fara sa fiarba.
Intr-un vas de sticla( de preferat) sau de plastic de 5 l  punem florile de soc spalate si scurse de apa ,lamaile taiate feliute,orezul si adaugam siropul facut inainte.

Completam cu restul de apa,agitam vasul si-l lasam la temperatura camerei in jur de doua,trei  zile,agitand vasul de doua trei ori pe zi.Daca vrem ca sucul nostru sa fie gata mai repede il tinem la soare o zi sau  doua depinde cat de cald e afara,agitand vasul de cateva ori pe zi.

Cand este gata il filtram si-l punem in sticle pe care le pastram la frigider.Delicios,racoritor si sanatos!

12 comentarii:

  1. ERAM ABSOLUT CONVINSA CA VA URMA ACEASTA RETETA!ABIA ASTEPT SOCUL!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Sore e pacat sa nu profitam ,e atat de bun si parfumat!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Gata ...nu mai am rabdare.Merg sa vad daca mai trebuie sa astept mult dupa florile de soc...
    Preferata mea !!!
    Delicioasa !

    RăspundeţiȘtergere
  4. Sunt innebunita dupa socata. Inca n-am gasit flori de soc.. dar sigur voi face curand !

    RăspundeţiȘtergere
  5. Sidy,Antonia aici e cam pe sfarsit socul,am adunat si ultimele flori pentru inca o tura de suc,va pup!

    RăspundeţiȘtergere
  6. trebuie sa fie foarte bun sucul, abia astept sa gasesc si eu flori de soc. tu cum le conservi ca sa poti face tot anul socata?

    RăspundeţiȘtergere
  7. Excelent as zice,eu le pastez de obicei uscate la loc intunecat si aerisit.Am sa incerc totusi sa congelez cateva pentru o tura sa vad cum o sa iasa.Te pup si-ti multumesc de vizita!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Nu am mai baut de muult socata:) Am sa caut si eu soc sa fac:)

    RăspundeţiȘtergere
  9. ce de lucruri bune pe blogul asta, complimente creatorilor blogului, Rodolfo

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...